تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721533
شناسه : 3721533
تاریخ :
استان بوشهر غرق در ماتم امام حسین(ع) و شهدای کربلا است اقتصاد ایران: بوشهر- همزمان با شب عاشورای حسینی، سراسر استان بوشهر غرق در ماتم و عزا شد و عزاداران حسینی در سوگ سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور و در شب عاشورای حسینی، استان بوشهر عزادار امام حسین (ع) و یاران آن حضرت است و مردم مؤمن و ولایتمدار این دیار سیاه پوش در عزای سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش با حضور پرشور در مراسم این شب در سوگ شهدای کربلا به عزاداری می‌پردازند.

برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله آئین‌های پرشور عزاداری و سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و پخش بین عزاداران، اجرای تعزیه و آئین‌های ویژه سنتی و برنامه‌های متنوع مناسب از دیگر برنامه‌ها در حال اجرا است.

همچنین دهم محرم و روز عاشورای حسینی برنامه‌های ویژه عزاداری و سوگواری از جمله تجمع عزاداران و هیئت‌های مذهبی تدارک دیده شده است که برگزار خواهد شد.