تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3721486
شناسه : 3721486
تاریخ :
طراحی ابزار اسکن کد QR در اندروید تغییر می‌کند اقتصاد ایران: گوگل در حال اعمال تغییراتی در اسکنر کد QR اندروید است که ظاهر آن را تغییر خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اندروید از اسکنر داخلی کد QR بهره می‌برد و اکنون گوگل در حال بازطراحی ظاهری آن است. غول جست‌وجوی اینترنت با انتشار اندروید ۱۳، اسکنر کد QR را به‌طور پیش‌فرض به سیستم‌عامل موبایلی خود اضافه کرد. قابلیت مذکور از آن زمان با ویژگی‌های جدیدی مثل تشخیص خودکار و زوم روی QR کد به‌روزرسانی شده است.

به‌نوشته‌ی Android Authority، درحال‌حاضر طراحی جدید اسکنر کد QR اندروید در حال تکمیل است. در این آپدیت، جایگاه تمام دکمه‌های رابط کاربری تغییر خواهد کرد. در رابط کاربری کنونی، دکمه‌ی Scan from photo در زیر باکس QR کد و دکمه‌های کنترل فلش و ارسال بازخورد در گوشه‌ی بالا سمت‌ راست قرار دارند. در طراحی جدید، هر سه دکمه زیر باکس QR کد قرار می‌گیرند و علاوه‌براین تغییر جزئی در انیمیشن اپلیکیشن وجود دارد.

نسخه کنونی اسکنر کد QR اندروید
نسخه جدید اسکنر کد QR اندروید

برای دسترسی سریع به به اسکنر QR کد اندروید می‌توان از منو تنظیمات سریع (Quick Settings) روی گوشی‌های پیکسل و برخی دیگر از دستگاه‌ها استفاده کرد. این اسکنر ازطریق سرویس‌های گوگل پلی اجرا می‌شود.

مقالات مرتبط:
  • اندروید ۱۵ تجربه کاربری گوشی‌ها را برای افراد مبتلا به کوررنگی بهبود می‌بخشد
  • گوگل برای حفظ امنیت گوشی‌های اندروید، مدت پشتیبانی از کرنل لینوکس را افزایش داد

اسکنر QR کد پیش‌فرض اندروید هم به‌عنوان ابزار مستقل دردسترس کاربران قرار دارد و هم اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث می‌توانند از آن بهره ببرند.

به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی جدید اسکنر QR کد اندروید درنسخه‌ی ۲۴٫۲۸٫۳۰ سرویس‌های گوگل پلی اعمال شده باشد؛ اما هنوز به‌صورت گسترده دردسترس قرار نگرفته است.