تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721462
شناسه : 3721462
تاریخ :
آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مرز مهران/تمرکز ویژه روی گرما اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مرز مهران را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تلاش شبانه روزی برای تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی شهیدسلیمانی و برکت در گرمای طاقت‌فرسای مهران در حال انجام است.

وی بیان کرد: وجود گرمای شدید ۵۰ درجه سانتیگراد مرز مهران، عملیات عمرانی برای آماده‌سازی پایانه شهید سلیمانی و برکت در مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۳ همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

وی به اقدامات انجام شده در پایانه‌های مرزی شهید سلیمانی و برکت اشاره کرد و گفت: احداث و تکمیل سایبان شهید سلیمانی و برکت به منظور ایجاد سایه و خنک نگه داشتن زائران در گرمای هوا احداث شده و مجهز به سیستم مه پاش انجام شده است.

وی از انجام سنگ‌فرش محوطه شهید سلیمانی برای سهولت در تردد زائران خبر داد و افزود: کانال‌کشی و مهار آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و هدایت آب‌های سطحی به خارج از محوطه پایانه نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران و دسترسی آنها به امکانات بهداشتی مناسب تکمیل شده است.

چشمه خاور از تکمیل نمازخانه‌های پایانه برکت برای مراجعه به این نمازخانه‌ها و انجام فرایض دینی خبر داد.

وی بیان کرد: بهسازی و احداث جاده دسترسی پدافندی ترمینال برکت به پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور ارتقای نظارت و کنترل میدانی بر روند برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و روان‌سازی تردد زائران در مرز بین‌المللی مهران، در حال اجرا است.

چشمه خاور تصریح کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، پروژه‌های دیگری نیز در حال انجام است که به طور شبانه‌روزی و با نظارت مستقیم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و معاونین وی در حال پیگیری است.

وی گفت: با تکمیل این پروژه‌ها و تلاش مسئولین ذیربط، امید است زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۳ سفری امن، راحت و بدون مشکل را در مرز مهران تجربه کنند.