تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3721440
شناسه : 3721440
تاریخ :
اکسپرت‌بوک P5 به‌نمایش درآمد؛ اولین لپ‌تاپ ایسوس با تراشه موردانتظار لونار لیک اقتصاد ایران: لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook P5 از ویژگی‌های جذابی مثل پردازنده‌ی Lunar Lake و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسوس لپ‌تاپ جدید خود را با نام ExpertBook P5 و شماره مدل P5405 به‌نمایش گذاشت که از پردازنده اینتل لونار لینک بهره می‌برد. اگرچه این شرکت فعلاً به‌طور مستقیم به نام Lunar Lake یا مدل پردازنده‌ی به‌کاررفته در لپ‌تاپ خود اشاره نکرده است، مشخصات منتشرشده نشان می‌دهد با پردازنده‌ی Core Ultra نسل جدید مواجه هستیم که توان واحد پردازش هوش مصنوعی آن به ۴۵ ترافلاپس (TOPS) می‌رسد.

پردازنده‌های سری Lunar Lake که ماه گذشته در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شدند، از واحد پردازش عصبی (NPU) با توان ۴۸ ترافلاپس بهره می‌برند؛ به‌همین‌دلیل، حداقل نیازمندی‌های مایکروسافت برای کامپیوترهای کوپایلت پلاس را برآورده می‌کنند. درواقع، با درنظرگرفتن سیستم-روی-چیپ (SoC) به‌عنوان موتور سه‌گانه‌ی هوش مصنوعی، این پلتفرم می‌تواند تا ۱۲۰ ترافلاپس توان پردازشی ارائه دهد؛ بنابراین، بدون‌ نیاز به حدس‌و‌گمان می‌توان دریافت که ایسوس لپ‌تاپی مجهز به پردازنده‌ی Lunar Lake را به‌نمایش گذاشته است.

لپ تاپ ExpertBook P5 ایسوس
لپ تاپ ExpertBook P5 ایسوس

لپ تاپ ایسوس مدل ExpertBook P5 که کاربران حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد، از ویژگی‌های مهمی بهره می‌برد. طراحی مدرن و مینیمالیستی این لپ‌تاپ با بدنه‌ای از آلومینیوم بادوام و مستحکم و صفحه‌نمایش 2.5K با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و روکش ضد‌بازتاب نور، تجربه‌ی بصری رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد. با وجود استحکام و قدرت پردازشی فراوان این دستگاه فقط ‍۱٫۳ کیلوگرم وزن دارد.

لپ تاپ ExpertBook P5 ایسوس
لپ تاپ ExpertBook P5 ایسوس

خریداران ExpertBook P5 می‌توانند این لپ‌تاپ را حداکثر با ۳۲ گیگابایت رم و ۳ ترابایت فضای ذخیره‌سازی سفارش دهند. طبق اطلاعات سایت رسمی ایسوس، این محصول از سیستم تشخیص‌ چهره با مادون‌قرمز (Asus Adaptive Lock IR)، تراشه‌ی امنیتی مجزا TPM 2.0، پوشش وب‌کم و درگاه امنیتی Kensington Nano نیز بهره می‌برد. دستگاه مذکور به‌صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پرو استفاده می‌کند و با وای‌فای ۷ نیز سازگاری دارد.

مقالات مرتبط:
  • ایسوس لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به پردازنده‌های AMD Ryzen AI 300 را ۲۷ تیر معرفی می‌کند
  • لپ‌تاپ جدید ایسوس یک نمایشگر سنتی و یک نمایشگر شبیه کاغذ دارد!

از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی ExpertBook P5 می‌توان به سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته و لولای ۱۸۰ درجه‌ای و صفحه‌کلید با کلیدهای بزرگ‌تر و فاصله‌ی ۱٫۵ میلی‌متری برای تایپ راحت‌تر اشاره کرد. قیمت لپ تاپ جدید ExpertBook P5 را نمی‌دانیم؛ اما ایسوس تاریخ عرضه‌ی این محصول را نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.