تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3721358
شناسه : 3721358
تاریخ :
پانامرای جدید رکورد نوربرگرینگ را شکست اقتصاد ایران: عصر خودرو- سریع‌ترین مدل پورشه پانامرا یک رکورد پیست نوربرگرینگ را شکست .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

از   به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » دستیابی به رکورد زمان هفت دقیقه و بیست و چهار ثانیه با نصب تایر های بسیار چسبنده، پکیج آیرودینامیک و سیستم تعلیق فعال پورشه میسر شد. مدل جدید پانامرا که هنوز معرفی نشده از پیشرانه هایبرید 8 سیلندر V شکل استفاده میکند. زمان ثبت شده برای خودرو 7:24:17 است.

نمونه اولیه این مدل که هنوز پایش به خط تولید انبوه نرسیده، به احتمال زیاد همان خودرویی است که به زودی شما می‌توانید از نمایندگی ها خریداری کنید. البته مدل اولیه که به نوربرگرینگ فرستاده شد به جای صندلی معمولی یا حتی صندلی های عقب دارای صندلی های اسپرت و لوله های فلزی محافظ بود. همچنین به گفته کمپانی پورشه، سیستم تعلیق و رانندگی فعال این مدل هم کاملا جدید است.

 

اسم پسوند  این مدل رکورد شکن پانامرا به احتمال زیاد Turbo S E-Hybrid خواهد بود و به شکل آپشنال از تایر های اسپرت 21 اینچ مخصوص برند میشلن که برای این پلتفرم طراحی شده اند استفاده خواهد کرد. برای این ماشین یک کیت بدنه آیرودینامیک با باله پشتی 4 جهت قابل تطبیق توسعه یافته که برای خریدارن قابل سفارش است‌. پورشه ادعا می‌کند این کیت بدنه از بالا رفتن جلوی ماشین جلوگیری کرده و نیروی گرانش قابل توجهی ایجاد میکند. البته که پورشه هیچ عدد و رقمی برای این موضوع ارائه نکرده. این رکورد پانامرای هایبرید 5 ثانیه سریع تر از نسل قبلی پانامرا است. همچنین 3 ثانیه سریع‌تر از رکورد دار قبلی یعنی Mercedes-AMG GT63 S است. البته پانامرای جدید سریع‌ترین سدان در پیست سبز نوربرگرینگ نیست، این مقام مربوط به مدل تمام برقی پورشه تایکان توربو جی‌تی است. جیمز می مجری معروف برنامه تخت‌گاز و گرندتور همیشه با پیست نوربرگرینگ مشکل داشت. طبق گفته جیمز می، کمپانی ها با تمام نیرو تلاش میکنند ماشین هایشان در این پیست رکورد ثبت کنند اما جاده ها و خیابان دنیای واقعی مثل پیست مسابقه نیستند. پس ماشین های سفت و سختی که در پیست خوب عمل کنند در دنیای واقعی دست‌انداز ها، چاله ها و سرعت‌گیر ها ستون فقرات راننده را نابود می‌کنند. این ماجرا در تنظیم ضریب دنده ها نیز وجود دارد. البته باید منتظر بود و دید پورشه با مدل جدید ماشین زشت و گران قیمت اما سریع خود چه می‌کند‌.