تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3721294
شناسه : 3721294
تاریخ :
بانوان عاشورایی الگوی حجاب فاطمی هستند اقتصاد ایران: نکا- رییس شورای هیئات مذهبی مازندران کربلا را آموزگار عفاف وحجاب دانست و گفت: بانوان عاشورایی الگو و معیار فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی باقری بعدازظهر دوشنبه در جمع بانوان زینبی وعاشورایی با اظهار این که کربلا آموزگار عفاف وحجاب است، بانوان عاشورایی را الگو و معیار فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی معرفی کرد.

وی افزود: اگر حجاب و عفاف مهم نبود چرا اهل بیت نگران حجابشان بودند و در سال ۶۱ هجری و حرکت کاروان حسینی در مدینه بارها شاهد توجه خاندان اهل بیت به عفاف و حجاب بودیم، امری که این روزها شاید کمتر به آن توجه می‌شود.

مشاور عالی هیئات مذهبی کشور به اهمیت موضوع حجاب پرداخت و تاکید کرد؛ باید از حرمت شکنی وهنجار شکنی در مجلس و مراسم عزای امام حسین (ع) به ویژه در دسته روی‌ها بپرهیزیم و از توجه به ارزش‌های دینی غافل نشویم.

رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران با اظهار این که بعضی‌ها مطرح می‌کنند که این‌قدر به حجاب بانوان در هیئات گیر ندهید، افزود: آن قدر که به موضوع حجاب در واقعه کربلا توجه شده، به معاد، امامت و حتی توحید نشده است و امام حسین (ع) دستور دادند خندقی دور خیمه‌ها کندن تا دشمن نتواند به خیمه بانوان اهل حرم حمله کند.

باقری در این مراسم یادآور شد: هیأت‌ها، حافظ و مامن زنان، دختران و مادران محجبه هستند و بی حجابان وهنجارشکنان در عزای اباعبدالله جای ندارند و با رفتار و برخورد فاطمی، عاطفی و مادرانه می‌توانیم کسانی‌که در مورد حجاب غفلت می‌کنند، به جمع خودمان با حفظ حجاب برگردانیم و باعث افزایش شور و شعور حسینی در محرم شوند.