تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3720749
شناسه : 3720749
تاریخ :
کشنده X۵۰۰۰ شرکت آرین دیزل مجهز به ADR شد اقتصاد ایران: عصر خودرو- کشنده‌های شرکت آرین دیزل، اکنون می‌توانند با ایمنی و استانداردهای لازم، مواد خطرناک را حمل کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » این ارتقا می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی ایمنی حمل و نقل و همچنین افزایش قابلیت‌های تجاری و رقابتی شرکت آرین دیزل داشته باشد.

سیستم ADR در کامیون چیست؟

ADR مخفف Accord Dangeroux Routier به معنای " توافقنامه اروپایی در خصوص حمل و نقل کالاهای خطرناک" است.

ADR مجموعه‌ای از مقررات است که حمل‌ ونقل کالاهای خطرناک به ‌وسیله ماشین‌های سنگین را در اروپا تنظیم می‌کند. این کالاها ممکن است شامل مواد شیمیایی خطرناک، مواد نفتی و گازی، مواد سمی، رادیواکتیو، مواد اشتعال‌زا و اکسیدانی، مواد زیان‌آور برای محیط‌زیست، مواد شیمیایی سمی و غیره شامل بنزین، روغن‌موتور، آمونیاک، آکریلیک‌اسید، باتری‌ها، مواد شیمیایی هوازی و غیره باشند. این مقررات شامل الزامات بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و نشانه‌گذاری مربوط به کالاهای خطرناکی است که با کامیون حمل می‌شوند.

سیستم ADR

سیستم ADR عمدتاً در مکان‌هایی استفاده می‌شود که روشن و خاموش کردن موتور و یا قطع برق موجب تولید قوس الکتریکی شود. این سیستم می تواند در مواقع اضطراری به سرعت برق کل خودرو را قطع کند، مانند تانکرهای حمل سوخت، وسایل نقلیه قابل اشتعال شیمیایی و مواد منفجره، نظامی وسایل نقلیه حمل مهمات وهمچنین مکان هایی که وسایل نقلیه در محیط انبار مواد ذکر شده قرار می گیرند.

در شرایط عادی ده ثانیه طول می کشد تابرق خودرو توسط سیستم قطع کن اتوماتیک قطع شود، اما سیستم ADR تنهادر 3 ثانیه می تواند برق خودرو را قطع نماید.

در مواقع اضطراری، راننده موظف است برق تمام ادوات الکتریکی خودرو را در سریع ترین زمان ممکن قطع نماید. سیستم ADR می تواند، حتی در صورت وقوع تصادف، برق خودرو را قطع کند تا خطر آتش سوزی خودرو را کاهش دهد. دیگر موقعیتی که می توان از این سیستم استفاده کرد، زمانی که خودرو در حال سوخت گیری باشد.

این سیستم می تواند برق را از داخل کابین و هم از خارج کابین قطع کند. سیستم ADR کلیدی را در خارج از کابین طراحی کرده است که می توان در خارج از خودرو نیز برای خاموش شدن اضطراری اقدام نمود.

سیستم ADR عمدتاً شامل کنترلر، رله، سوئیچ قطع کن برق باتری و کلید برق کابین است. نمودار شماتیک این سیستم در شکل نشان داده شده است.