تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3720614
شناسه : 3720614
تاریخ :
استان کرمان در پرداخت تسهیلات حوزه صنعت و معدن مشکل دارد اقتصاد ایران: کرمان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه صنعت و معدن با مشکل مواجه هستیم و پرداخت تسهیلات استان در این بخش از کشور پایین‌تر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صادق سلطانی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران بانک‌های استان کرمان اظهار کرد: کشور ما بانک محور بوده و بخش اعظم تأمین مالی واحدهای تولیدی وابسته به بانک است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد تأمین مالی از طریق سیستم بانکی است، افزود: اگر ابزارهای دیگر تأمین مالی از جمله بازار سرمایه، آورده بخش خصوصی، مشارکت نهادها و سرمایه‌گذاری خارجی را در نظر بگیریم اما باز هم در تأمین مالی به بانک‌ها متکی هستیم.

سلطانی نژاد به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تکلیفی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: از یک هزار و۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ حدود ۷۷۲ میلیارد تومان در قالب ۸۱۸ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: این گزارش مربوط به تسهیلات سال ۱۴۰۱ بوده و پرداخت از سال گذشته آغاز شده است.

وی تاکید کرد: تا دو ماه آینده برای جذب این تسهیلات فرصت وجود دارد.

سلطانی نژاد یادآور شد: در حوزه صنعت و معدن دچار مشکل هستیم بطوریکه پرداخت تسهیلات استان در این بخش، نسبت به کشور پایین‌تر است.

وی بیان کرد: استان کرمان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه ارتباطات و خدمات و مشاغل خرد رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: در سه تبصره ۱۸ که مربوط به نهادهای حمایتی و قرض الحسنه بوده، متأسفانه منابع بانکی استان کرمان اجازه پرداخت را نداده است.

سلطانی نژاد در پایان بیان کرد: در این زمینه از یک هزار و۷۰۴ میلیارد تومان، فقط ۸۳۸ میلیارد پرداخت شده است.