تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3720537
شناسه : 3720537
تاریخ :
باید عدد اشتغال در لرستان را ۲ برابر کنیم اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان تأکید کرد: باید عدد اشتغال را دست‌کم دوبرابر کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری استان را یک‌رقمی کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز یکشنبه در کارگروه اشتغال لرستان، اظهار داشت: آمار اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی قابل‌تقدیر است؛ اما کافی نیست و در استان نیازمند اشتغال بیش‌تر و واقعی‌تر هستیم.

وی ادامه داد: باید عدد اشتغال را دست‌کم دوبرابر کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری استان را یک‌رقمی کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱.۹ در استان، عنوان کرد: اگر بتوانیم عدد اشتغال استان را تا پایان سال دوبرابر نرخ تعیین شده از طرف وزارت کار کنیم نرخ بیکاری استان به عدد ۹ کاهش پیدا خواهد کرد و این نقشه راه سال جاری ما است.

شفقت، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مؤثر در اشتغال باید بر اساس سهم تشخیصی خود در فرایند اشتغال استان مأموریت پیدا کنند.

وی افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان می‌بایست وظایف تخصصی دستگاه‌ها را به فراخور نقش و وظایف را مشخص و ابلاغ کنند.

استاندار لرستان همچنین بر اشتغال بر پایه ظرفیت‌های مهم استان از جمله روستا و عشایر تأکید کرد و گفت: برای توسعه اشتغال باید از ظرفیت روستاها و عشایر از جمله برگزاری جشنواره‌های مهم انار، انجیر، گندم و عسل که زمینه ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه را بیش‌تر می‌کند استفاده کرد.

شفقت، عنوان کرد: اشتغال مسئله‌محوری استان لرستان است و باید ایجاد اشتغال را به‌صورت واقعی ببینیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم نرخ بیکاری را به عدد شش برسانیم می‌توانیم برنامه‌های بعدی را به سمت رفاه عمومی کسب‌وکار ببریم.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من‌بعد جلسات کارگروه اشتغال را هر دو هفته یک‌بار برگزار خواهیم کرد.