تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3720491
شناسه : 3720491
تاریخ :
سایت‌ موزه قلایچی بوکان راه‌اندازی می‌شود اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در نظر است با همکاری شهرداری بوکان سایت‌موزه‌ای در محوطه تپه تاریخی قلایجی راه‌اندازی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری ظهر یکشنبه در بازدید هیئتی از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور در خصوص آخرین کاوش‌های باستان شناسی سایت قلایچی اظهار کرد: تفام‌نامه‌ای به‌منظور واگذاری تپه قلایچی بوکان به شهرداری این شهرستان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و احداث سایت‌موزه با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه مجوزهای زیرساخت‌های گردشگری در اطراف تپه قلایچی بوکان، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی صادر و با همکاری شهرداری سایت‌موزه با تأمین اعتبار لازم ایجاد می‌شود.

صفری در خصوص با آخرین وضعیت احداث موزه باستان‌شناسی بوکان هم گفت: متأسفانه پیش از این زمین واگذار شده توسط شهرداری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، دارای سند ثبتی به‌نام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده که همین امر باعث توقف پروژه شده است و در این جلسه اداره کل آمادگی خود را پس از حل شدن این موضوع جهت تخصیص اعتبارات لازم اعلام کرد.

در کاوش اخیر گورستان تاریخی اطراف تپه قلایچی آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی به‌دست آمده که در موزه‌ها نگهداری خواهند شد.