تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3720395
شناسه : 3720395
تاریخ :
وضعیت ذخایر خونی مازندران شکننده است/ فعالیت مراکز در تعطیلات اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران وضعیت ذخایر خونی این استان را در همه گروه ها شکننده اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله محمدی فیروزجایی ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و شهدای کربلا، به فعال بودن مراکز انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان در طی این دو روز ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

وی افزود: مراکز انتقال خون ساری، بهشهر، بابل و آمل، تنکابن و رامسر هردو روز تاسوعا و عاشورا و مراکز انتقال خون قائم شهر، چالوس و نور در روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۱۳ فعال و آماده خدمت رسانی به داوطلبان اهدای خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اجرای پویش نذر خون با شعار " اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" در استان گفت: این پویش از ابتدای محرم همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

وی از مردم نوعدوست استان به ویژه جوانان و بانوان در خواست کرد: در این روزهای گرم تابستان بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند و با حضور پرمهرشان در مراکز اهدای خون استان، در تأمین خون و فراورده‌های خون سالم بیماران انتقال خون مازندران را یاری کنند.

محمدی فیروزجایی خاطرنشان کرد: ذخایرخون در این استان در حال حاضر کاهشی است و وضعیت شکننده‌ای دارد و همه گروه‌هایخونی به ویژه O+ ، A+ و AB+ مورد نیاز است.