تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3720340
شناسه : 3720340
تاریخ :
لایحه جدید آمریکا برای مقابله با سواستفاده از هوش مصنوعی اقتصاد ایران: ۳ سناتور آمریکایی با هدف کنترل  استفاده از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی و دیپ فیک ها و حفاظت از آثار هنرمندان، شاعران و خبرنگاران یک لایحه ارائه کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، «قانون حفاظت از محتوای اصلی تولید شده و حفظ یکپارچگی در مقابل محتوای اصلاح شده و دیپ فیک» (COPIED) به سنای آمریکا ارائه شد.

این لایحه در صورت اجرایی شدن، از طریق انستیتو ملی استاندارد وفناوری آمریکا(NIST) استانداردهای شفافی را ایجاد می کند تا دستورالعملی برای بررسی اطلاعات منشأ محتوا، واترمارکینگ، و تشخیص محتوای مصنوعی فراهم شود.

لایحه مذکور همچنین استفاده غیرمجاز از محتوای خلاقانه یا خبرنگاری برای آموزش مدل های هوش مصنوعی یا غیره را منع می کند. کمیسیون فدرال تجارت و دادستانی کل آمریکا نیز اختیارات اجرای دستورالعمل ها را خواهند داشت. همچنین افرادی که از محتوای قانونی آنها بدون اجازه برای تولید هوش مصنوعی استفاده شده، می توانند از شرکت ها یا افراد ناقض قانون شکایت کنند.

این لایحه به ممنوعیت دستکاری یا حذف اطلاعات منشا محتوا توسط پلتفرم های اینترنتی، موتورجستجو ها و شبکه های اجتماعی منجر می شود.

این نخستین تلاش سنای آمریکا برای دستکاری یا ایجاد دستورالعمل و قانون برای استفاده از هوش مصنوعی نیست و به طور حتم آخرین مورد نیز نخواهد بود. در آوریل نیز لایحه دیگری ارائه شد که شرکت های هوش مصنوعی را ملزم می کرد منابع کپی رایت شده خود را در مخازن داده شان فهرست کنند. این لایحه از زمان ارائه از کمیسیون قضایی مجلس خارج نشده است.