تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3720029
شناسه : 3720029
تاریخ :
توضیح رئیس کل بانک مرکزی در مورد ارز اربعین اقتصاد ایران: رئیس‌ کل بانک مرکزی از عرضه ارز مسافرتی اربعین به زائران حسینی از روز ۷ مرداد، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد رضا فرزین،  در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: ارز زیارتی از روز ۷ مرداد در اختیار زائران عتبات عالیات قرار می‌گیرد؛ همچنین، بانک مرکزی بدون کد سماح نیز می‌تواند ارز مسافرتی به زائران اربعین ارائه دهد.

 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: سال گذشته، کد سماح برای دریافت ارز، ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به‌وجود آورد، اما امسال بانک مرکزی آماده است تا بدون ارائه کد سماح، ارز مسافرتی ارائه دهد.
 
فرزین گفت: یکی از نقاط ضعف عرضه ارز زیارتی در سال گذشته، دیر بودن زمان عرضه بود، به این علت که برخی زائران، زودتر عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند، اما امسال زمان عرضه را کمی زودتر اعلام کردیم.
 
رئیس کل بانک مرکزی در پایان، اظهار داشت: زوّار اربعین که از سامانه بانکی کشور، ارز دریافت کرده‌اند، پس از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید، به بانک‌ها بازگردانند؛ زوّار ۵ سال به بالا نیز می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به قیمت ارز مرکز مبادله، دریافت کنند.