تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3719229
شناسه : 3719229
تاریخ :
ستاد نانو برای ساخت سامانه «آب پلاسمایی» فراخوان داد اقتصاد ایران: ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو فراخوان ارائه پیشنهاد پروژه برای ساخت سامانه آب پلاسمایی برای افزایش بهره‌وری در صنعت کشاورزی را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو فراخوان ارائه پیشنهاد پروژه برای ساخت سامانه آب پلاسمایی برای افزایش بهره‌وری در صنعت کشاورزی را اعلام کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند فرم تکمیل شده پیشنهاد پروژه را حداکثر تا تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ به ایمیل inst@nanoindustry.ir ارسال کنند.

اهداف این پروژه به قرار ذیل است:

شناخت و بررسی فناوری آب پلاسمایی (PAW) و استخراج پارامترهای مؤثر بر طراحی فرآیند

طراحی فرآیند ساخت تجهیز

ارائه مدارک مهندسی

آب در کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل برای تولید و افزایش بهره‌وری بوده و استفاده از آب پلاسمایی یکی از راهکارهای نوین برای افزایش این بهره‌وری است. پلاسما حالتی از ماده است که از گاز شبه خنثی از ذرات باردار و خنثی تشکیل‌شده است.

آب فعال‌شده با پلاسما با ایجاد اکسیداسیون و دیگر تغییرات شیمیایی در آب می‌تواند علاوه بر خواص ضدعفونی، محرک رشد گیاه باشد. این فناوری پاک می‌تواند به بهره‌وری راندمان محصولات کشاورزی، کاهش مصرف آب، بهبود کیفیت محصولات و کاهش ضایعات منجر شود.

علاوه بر این، آب پلاسمایی در ضدعفونی و نگهداری محصولات غذایی اثربخش بوده است، که می‌تواند به عمر طولانی‌تر محصولات و کاهش ضایعات غذایی منجر شود.

برخی از کاربردهای استفاده از آب پلاسمایی در کشاورزی عبارت است از:

برای دریافت فرم اینجا را ببنیید