تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3718325
شناسه : 3718325
تاریخ :
جنگ غزه آزمون واقعی برای جامعه بشری است/حمایت ازفلسطین ادامه دارد اقتصاد ایران: عبدالملک بدرالدین الحوثی تأکید کرد که ظلم علیه فلسطینیان و جنایت‌های دشمن صهیونیستی در نوار غزه، در گسترش آگاهی در جوامعی که ایده تجلیل از صهیونیسم در آنها قرنها ریشه دوانده بود، تأثیر داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه به ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که وارد دهمین ماه شده است، سخنرانی کرد.

تجاوز وحشیانه اسرائیل به نوار غزه در طول ۱۰ ماه گذشته، آزمون واقعی و مهم برای تمام جامعه بشری است

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: تجاوز وحشیانه اسرائیل به نوار غزه در طول ۱۰ ماه گذشته، آزمون واقعی و مهم برای تمام جامعه بشری است. جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین، آزمایش واقعی برای وجدان و ارزش‌های جامعه مشترک بشری است. سکوت در برابر جنایت نسل کشی در غزه به معنای هدر دادن موجودیت، کرامت انسانی و حق حیات جوامع بشری است.

وی ادامه داد: جنایتی که دشمن صهیونیستی در نوار غزه انجام می دهد، نقض همه چیز است و با استناد به یک بینش نادرست و توهین‌آمیز درباره جوامع بشری انجام می شود. مردم در آمریکا، اروپا و سایر جوامع بشری بر اساس وجدان انسانی خود با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند. ظلم در فلسطین و جنایت‌های دشمن صهیونیستی، در گسترش آگاهی در جوامعی که ایده تجلیل از صهیونیسم در آنها قرنها ریشه دوانده بود، تأثیر داشت. فاجعه مردم فلسطین در ایجاد آگاهی و رفع تمام موانعی که صهیونیست ها در بین مردم به ویژه در آمریکا و اروپا ایجاد کرده بودند، تأثیر بسزایی داشت.

الحوثی تصریح کرد: جنبش دانشجویی و تظاهراتی که در محکومیت آنچه در غزه اتفاق می افتد، نشان می دهد که در جوامع انسانی هنوز افرادی از وجدان انسانی برخوردارند و به آن پایبند هستند. انعکاس و تاثیر مظلومیت مردم فلسطین و استواری آنها و وحشیگری دشمن به برخی از کشورهای غربی رسید تا جایی که شماری از ساکنان این سرزمین‌ها به اسلام گرویدند. اسلام کسانی که تحت تأثیر ظلم و ستم مردم فلسطین قرار گرفته‌اند، تصویری است از این که یک جامعه اسلامی باید چگونه باشد.

در اسکله شناور آمریکا مقادیری غذا روی هم انباشته شده است، ولی مردم فلسطین از گرسنگی می‌میرند

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: دشمن آوارگان فلسطینی را در مناطقی که ادعا می کند امن هستند، هدف قرار می دهد و گویی برای آنها تله گذشته است. از جنایات شنیع دشمن، اعدام سه سالمند از یک خانواده است که یکی از آنها در حین شکنجه و دو نفر با له شدن زیر تانک ها شهید شدند. آوارگان فلسطینی هدف بمب‌های هوشمند آمریکایی قرار می گیرند که در رویارویی با ارتش های بزرگ از آنها استفاده می شود. در اسکله شناور آمریکا مقادیری غذا روی هم انباشته شده است و حال اینکه مردم فلسطین از گرسنگی می‌میرند.

الحوثی تصریح کرد: بیش از دو ماه است که دشمن به بستن گذرگاه رفح ادامه می دهد و از ورود هرگونه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به نوار غزه جلوگیری می کند. در کرانه باختری هم دشمن به هجوم به شهرها و روستاها، ارتکاب قتل، آدم ربایی، و تخریب خانه ها و زیرساخت ها ادامه می دهد.

تظاهرات حامیان فلسطین در اروپا و غرب ادامه دارد

وی ادامه داد: آمریکایی ها موضوع تظاهرات و تحصن در حمایت از فلسطین را به جنایت جنگی تبدیل کردند که شرکت‌کنندگان در آن پاسخگو، محاکمه و مجازات می شوند. آمریکا و حامیان دشمن صهیونیستی روی خستگی و سکوت مردم شرط بندی می کنند و با این وجود تظاهرات حامیان فلسطین در اروپا و غرب ادامه دارد. ما همچنین به مردم مغرب که از دستورات رژیم دست نشانده، خائن به امت، وفادار به «اسرائیل» و سازشکار با آن پیروی نکردند، درود می فرستیم. مردم مغرب وفاداری، تعلق، اصالت، انسانیت، ارزش‌ها و اخلاقیات خود را هنگامی که در سطح وسیعی در بسیاری از شهرها برای حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند، نشان دادند. امیدواریم که بسیاری از کشورهای عربی با حرکت مردم مغرب همراهی کنند و از این درس بهره مند شوند.

دبیرکل انصارالله اظهار داشت: در بحرین نیز تظاهرات و فراخوانی برای تحصن تحت عنوان « کارزار تحریم» برای پشتیبانی و حمایت قاطع از ملت فلسطین جریان دارد. مسیر تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی مسیر بسیار مهمی است که همه مردم و در همه کشورها می توانند آن را انجام دهند. ما به مردم عزیز بحرین که از موضع رژیم دست نشانده آل خلیفه برائت جستند و این درس مهمی برای بقیه ملت هایی است که در موضوع تحریم سهل انگاری می کنند.

مجاهدان و مردم غزه همچنان ثابت قدم و استوار هستند

الحوثی تأکید کرد: مجاهدان و مردم غزه همچنان ثابت قدم و استوار هستند و در همه جبهه ها با دشمن مقابله می کنند. گروه‌های جهاد و مقاومت با وجود گستردگی تهاجم و محاصره، از تجربیات دوره گذشته در توسعه عملکرد خود بهره مند می شوند. یکی از غافلگیری های قوی این بود که یک گردان قسام که قبلاً دشمن اعلام کرده بود متلاشی شده است، در اولین ساعات تهاجم به غرب غزه، 14 عملیات انجام داد. با مقایسه واقعیت رنج مردم فلسطین و مجاهدان آن و واقعیت دشمن، مشخص می شود که این درگیری داغ چه پیامدها و عواقبی دارد. مجاهدان در نوار غزه با امکانات اندک و رنج بسیار و با وجود بی‌تفاوتی گسترده کشورهای عربی، همچنان صبور، استوار و در حال ترمیم وضعیت خود هستند.

وی همچنین گفت: دشمن اسرائیلی در ارتش خود با مشکل جذب نیرو مواجه است و ناامیدی و مهاجرت مهکوس در سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است. دشمن در باج گیری از قبایل فلسطینی و سوء استفاده از قحطی و گرسنگی برای تحمیل حکومتی غیر از اداره دولتی در نوار غزه شکست خورد. ما به همه قبایل فلسطینی به دلیل موضع قاطع و آگاهانه آنها که نشان دهنده آگاهی، بصیرت، انسجام و استواری در رد همه تلاش های دشمن اسرائیلی است، درود می فرستیم. جبهه مردمی فلسطین در قلب نبرد حاضر بوده و جبهه اصلی و ملتهبی است که کسی نمی‌تواند از آن سهم‌خواهی کند.

آمریکا و غرب از معادله مهم جبهه های پشتیبانی بسیار آشفته هستند

دبیرکل انصار الله افزود: جبهه های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معادله جدیدی را در این مرحله از درگیری بر دشمن تحمیل کرد. هرگز از جانب کشورهای عربی برای ایستادن نظامی در کنار مردم فلسطین و مجاهدان آنها به اندازه‌ای که اکنون در جبهه های پشتیبانی شاهدش هستیم، حمایت وجود نداشته است. آمریکایی‌ها و به طور کلی کشورهای غربی از معادله مهم و جدید جبهه های پشتیبانی بسیار آشفته هستند. با توجه به هجمه رسانه‌ای که از دشمن اسرائیلی حمایت می‌کند، پایداری جبهه‌های پشتیبانی، اثربخشی و فداکاری‌های آنها، هر چقدر هم که برخی شک کنند، واضح است.

الحوثی تأکید کرد: برخی رژیم های عربی تمایل آشکاری به حمایت از دشمن اسرائیلی دارند و رسانه های آنها علیه مردم فلسطین و جنبش های مقاومت است. مردم تحت حاکمیت برخی کشور هیعربی جرأت اعلام موضع در حمایت از مردم فلسطین را ندارند. نقش منفی برخی رژیم های عربی در چارچوب رویکرد آنها قبل از جنگ غزه تحت عنوان عادی سازی روابط، وفاداری و اتحاد با دشمن اسرائیلی نمود یافت. برخی رژیم های عربی با دشمن اسرائیلی وارد مشارکت و برنامه ای شده اند که هدف آن از بین بردن مسئله فلسطین است.

وی ادامه داد: جبهه های پشتیبانی در هماهنگی کامل با برادران فلسطینی و به دنبال تشدید بیشتر و بیشتر تقابل هستند. موضع همه جبهه های حمایتی به تمام معنا با مردم فلسطین و مقاومت آنها سازگار و منسجم است. اما تصمیم‌گیری نهایی در مذاکرات، با مردم فلسطین و مقاومت آنها به رهبری جنبش حماس است. نقش جبهه های پشتیبانی، در چارچوب حمایت و پشتیبانی همه جانبه از موضع فلسطین و ایستادگی در کنار آن در چارچوب حمایت از این آرمان عادلانه است. حمایت ما از مقاومت فلسطین، مستمر و بدون دخالت در جزئیات مذاکرات است.

حزب الله اقتصاد رژیم صهیونیستی را به ویژه در شمال فلسطین اشغالی مختل کرده است

رهبرانصارالله با اشاره به تحولات در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی گفت: جبهه پشتیبانی حزب الله داغ، مؤثر و قوی است و شماری از فرماندهان و رزمندگان بزرگ خود را به عنوان شهید تقدیم کرده است. جبهه حزب الله 100هزار افسر و نظامی صهیونیست را در حالتی شبیه به گروگان نگه داشته، مواضع دشمن اسرائیل را در شمال فلسطین منهدم کرده و ده ها هزار صهیونیست غاصب را از شهرک‌ها بیرون رانده است. جبهه حزب الله تولید صنعتی اسرائیل را به ویژه در شمال فلسطین مختل کرده است. یکی از برجسته ترین عملیات حزب الله در این هفته، هدف قرار دادن مرکز جاسوسی اسرائیل در کوه هرمون برای اولین بار از زمان جنگ اکتبر 1973 بود.

وی به جبهه پشتیبانی عراق هم پرداخت و افزود: جبهه مقاومت اسلامی عراق در این هفته 3 عملیات علیه اهداف حیاتی و حساس دشمن اسرائیلی انجام داد. یکی از اثرات عملیات مشترک مقاومت اسلامی عراق و ارتش یمن، اعلام سازمان حیوانات اروپایی مبنی بر حمله پهپادها به کشتی حامل دام به حیفا در دریای مدیترانه است. اعلام سازمان حیوانات اروپایی مبنی بر تعلیق کلیه محموله های خود تا پایان عملیات در دریای مدیترانه یک تحول مهم است. تانکر حامل مواد شیمیایی و فرآورده های نفتی "والر" سیستم شناسایی خودکار خود را در حالی که در آب های اطراف حیفا بود متوقف کرد، تا مسیر خود را پنهان کند. اظهارات نهادهای بین المللی و رسمی گویای میزان تأثیر عملیات مشترک نیروهای قماومت عراق و یمن است. تأثیر عملیات مشترک تقویت و رشد خواهد کرد تا زمانی که عامل فشار بسیار بزرگی در مدیترانه به حساب آید.

یمن دارای سلاح‌هایی با قابلیت انجام حملات مرگبار است

الحوثی درباره جبهه پشتیبانی یمن نیز گفت: یکی از مهم ترین عملیات های این هفته در جبهه یمن، هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی در شمال شرق جزیره سقطری بود. آمریکایی‌ها می‌گویند که ناو هواپیمابر برای جنگ با قدرت‌های بزرگ آماده بود، اما در حال نبرد با یک گروه چریکی زمینی بود که قدرت دریایی نداشت، شکست خورد، آنها شگفت زده شده‌اند. دشمن اسرائیلی با حیرت و ترس صحبت می کند زیرا ارتش یمن دارای توانایی های نظامی عظیم و کشنده ای است که فراتر از همه فن آوری های دشمنان است. موسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل در تحقیقات خود تأیید کرد که یمن دارای سلاح هایی است که این کشور را قادر به انجام حملات مرگبار می کند.

دبیرکل انصارالله اعلام کرد: آمریکایی ها در این هفته 8 حمله در الحدیده و حجه انجام دادند و مجموع بمباران ها از اول ماه رجب به 570 حمله و بمباران دریایی رسید. تعداد شهدای تجاوز آمریکایی-انگلیسی در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» به 57 شهید و 87 مجروح رسید. آمریکایی ها فرار ناو هواپیمابر خود را اتفاقی بی سابقه در تاریخ جنگ ها توصیف می کنند که باعث ایجاد تاریخ جدیدی شد. برخی آمریکایی ها فرار ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را به «فرار فیل از دست موش» تشبیه کردند. هشدار ما به سعودی ها در آغاز سال جدید هجری یک هشدار جدی به تمام معناست. تشدید تنش سعودی ها و هر پیامدی که به دنبال داشته باشد، هرگز بر موضع قاطع ما در حمایت از مردم فلسطین تأثیر نخواهد گذاشت. ما به برادران مجاهد خود در نوار غزه، مردم فلسطین و همه آزادگان ملت و جهان اطمینان می دهیم که سعودی ها هر کاری که انجام دهند هرگز موفق نخواهند شد.

هشدار به سعودی ها یک هشدار جدی به تمام معناست

الحوثی بیان کرد: آمریکایی ها از ما می خواهند که حمایت از غزه را متوقف کنیم و فضایی را برای عبور کشتی های اسرائیلی از دریای سرخ باز کنیم. سعودی ها در راستای اهداف آمریکا کار می کنند تا عملیات پشتیبانی را متوقف کنند و این مصداق حماقت به تمام معناست.اظهارات و مواضع عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همان منطق اسرائیلی، آمریکا و انگلیس است. محدویت های ایجاد شده از سوی عربستان سعودی بر حوزه فعالیت بانک ها، بانک های خصوصی و شرکت ها، اقدامات ناعادلانه و تهاجمی است که قابل قبول یا چشم پوشی نیست. ممنوعیت های ایجاد شده بر پروازهای فرودگاه صنعا از سوی عربستان سعودی را هرگز نمی توان پذیرفت.

وی خطاب به عربستان سعودی تأکید کرد: اقدامات تهاجمی شما در چارچوب دستورات آمریکا برای خدمت به «اسرائیل» و تلاش برای وادار کردن ما به عقب نشینی از حمایت از غزه، مطلقاً غیرممکن است.

برخلاف خواسته دشمنان، عملیات ضدصهیونیستی با قدرت ادامه دارد

دبیرکل جنبش انصار الله در پایان سخنانش گفت: هفته گذشته 270 راهپیمایی در استان های مختلف و در صدر آن میدان السبعین در صنعا برگزار شد. تعداد نیروهای بسیج داوطلبانه و کارآزموده که آماده جنگ هستند به 372174 نفر رسیده است. ای مردم یمن، دشمنان از شما می خواهند در حمایت از غزه از موضع خود عقب نشینی کنید و مردم فلسطین را تنها بگذارید و عملیات پشتیبانی را متوقف کنید. عربستان از شما می خواهد که فاجعه مردم فلسطین را تماشا کنید و مانند آنها برقصید و ناله های مردم فلسطین را نادیده بگیرید. عربستان دستورات آمریکا را دریافت کرده است تا به عنوان تنبیه شما اقدامات تهاجمی انجام دهد، آیا شما آن را می‌پذیرید؟ فردا جمعه بار دیگر صدای آزادی، غرور، شجاعت و ایمان را در میدان السبعین و همه استان ها به گوش عربستان و همه جهان برسانید. علیرغم خواست مزدوران و خائنان، ما در موضع خود ثابت قدم هستیم و عملیات ضدصهیونیستی ما با موشک‌های بالستیک و بالدار، پهپادها و شهپاد «طوفان» تا زمانی که تجاوزات اسرائیل ادامه دارد، ادامه خواهد داشت.