تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3718114
شناسه : 3718114
تاریخ :
سوپراسپرت شگفت‌انگیر Polestar هزار اسب بخار قدرت دارد و ۱۰۰ کیلومتر را زیر ۳ ثانیه طی می‌کند اقتصاد ایران: ظاهراً پولستار بنا دارد تا نسخه‌ی سوپراسپرت پولستار ۶ را با عملکردی خیره‌کننده و ظاهری جذاب معرفی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خودروسازی پولستار در کنار نسخه‌ی به‌روز شده‌ی سدان ۲ و کراس اوورهای جدید ۳ و ۴، در فستیوال سرعت گودوود یک کانسپت جدید نیز به‌نمایش خواهد گذاشت که نشان‌دهنده‌ی نسل بعدی خودروهای پرفورمنس این شرکت است. این کانسپت با نام Polestar Concept BST شناخته می‌شود و ظاهری فوق العاده دارد.

فرم کلی کانسپت BST برای کسانی که پیگیر طراحی‌های پولستار هستند، آشنا به‌نظر خواهد رسید. کانسپت BST بر اساس کانسپت O2 از سال ۲۰۲۲ ساخته شده است که در نهایت به پولستار ۶ کانورتیبل تبدیل خواهد شد.

کانسپت پولستار BST
Polestar
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST

BST با فلاپ‌های پهن‌تر، دماغه جلویی تهاجمی‌تر، چرخ‌های ۲۲ اینچی، رنگ‌آمیزی ویژه BST روی بدنه نقره‌ای و یک بال عقب بزرگ، بر جنبه‌ی پرفورمنس خودرو تاکید می‌کند.

هنوز جزئیاتی درباره قوای محرکه منتشر نشده است، اما اگر کانسپت BST به مرحله‌ی تولید برسد، احتمالاً خودرویی بسیار سریع خواهد بود. پولستار ۶ دارای ۸۸۴ اسب‌بخار قدرت و شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت ۳٫۲ ثانیه است. نسخه‌ی BST می‌تواند قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت زیر ۳ ثانیه ارائه دهد. نسخه‌ی BST پولستار ۲ در زمان معرفی عملکرد بسیار قدرتمندی را ارائه داد.

کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST
کانسپت پولستار BST

در کنار کانسپت BST، پولستار ۶ برای اولین‌بار در سال جاری مسیر گودوود را طی خواهد کرد. قرار است پولستار ۶ در سال ۲۰۲۶ و بر اساس پلتفرم جدید Polestar Performance Architecture (PPA) به‌فروش برسد. این پلتفرم زیربنای سدان ۵ است که رقیب پورشه تایکان خواهد بود.

مقالات مرتبط
  • خودرو پولستار ۴؛ شاسی‌بلند جذابی که شیشه پشتی ندارد
  • ۳۲۰ کیلومتر رانندگی با ۱۰ دقیقه شارژ خودرو؛ پولستار می‌خواهد تاریخ‌ساز شود

تولید پولستار ۶ در سال اول به ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد شد، اما توماس اینگلات، مدیرعامل پولستار، قول داده است تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، تولید این خودرو اسپرت قدرتمند را ادامه دهد. انتظار می‌رود نسخه‌ی نهایی در سال ۲۰۲۵ معرفی شود و شاید همزمان با آن شاهد رونمایی از نسخه تقویت شده‌ی BST باشیم.