تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3717864
شناسه : 3717864
تاریخ :
۸۷۰۰ نفر در استان سمنان کنکور می‌دهند اقتصاد ایران: سمنان- نماینده برگزاری کنکور در استان سمنان از آغاز رقابت کنکور برای بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر در این استان در رشته‌های مختلف خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین یغمایی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه سمنان و در زمان برگزاری کنکور ریاضی و انسانی، تاکید کرد: هشت هزار و ۷۶۶ داوطلب در سراسر استان سمنان امروز و فردا با هم در رشته‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه چهار حوزه امتحانی شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در استان سمنان وجود دارد، افزود: شاهرود با سه هزار و ۴۷۹ داوطلب بیشترین میزان داوطلب کنکور را دارد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری با بیان اینکه دو هزار و ۱۳۱ داوطلب زن و یک هزار و ۳۴۸ داوطلب مرد در شاهرود امروز و فردا با هم به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: سه هزار و ۲۶۹ داوطلب در سمنان با هم رقابت می‌کنند.

یغمایی با بیان اینکه در دامغان یک هزار و ۹۸ داوطلب شامل ۶۵۹ زن و ۴۳۹ مرد با هم رقابت می‌کنند، ابراز کرد: ۹۲۰ داوطلب شامل ۵۹۹ زن و ۳۲۷ داوطلب مرد در حوزه امتحانی گرمسار در کنکور امسال با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان سمنان امروز با رشته‌های انسانی و ریاضی و فنی آغاز شده است، تاکید کرد: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان سمنان در عصر امروز با آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی ادامه پیدا خواهد کرد.

مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان بیان کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی فردا در چهار حوزه امتحانی ادامه پیدا خواهد کرد همچنین رشته تجربی بیشترین میزان داوطلب را بین گروه‌های دیگر دارد.