تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3717653
شناسه : 3717653
تاریخ :
داروی کافی برای زائران اربعین حسینی تامین شود اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان اظهار کرد: تامین سرم و دارو به اندازه کافی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، از سوی دستگاه‌های مربوطه برای زائران و مسافران لازم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی، تأمین داروی مورد نیاز باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت بیماری تب دانگ در خوزستان اظهار کرد: یک خوزستانی در سفر به کشور امارات به بیماری تب دنگ (بیماری قابل انتقال از پشه آئدس) مبتلا شده بود. فرد مبتلا در شیراز به بیمارستان مراجعه کرد که برای ادامه درمان و یا قرنطینه به خوزستان منتقل شد.

وی تاکید کرد: باید تمامی اقدامات پیشگیری از این بیماری در استان از سوی دستگاه‌های متولی و بهداشت انجام شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: طبق اعلام بهداشت گنداب‌ها، لاستیک و زباله‌ها محل زندگی این پشه است و حتماً باید اقدامات لازم در استان برای پیشگیری از بروز این بیماری انجام شود.

حسینی محراب در ادامه این نشست با اشاره به گرمای بی سابقه در اهواز و استان بیان کرد: طی ۵۰ سال گذشته در خردادماه اهواز چنین گرمای شدیدی را تجربه نکرده است.

وی گفت: برای جلوگیری از هرگونه قطعی برق دستگاه‌ها، شرکت‌ها و خانوارها نهایت همکاری را در صرفه جویی برق داشته باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: با توجه به گرمای شدید در اهواز و برخی مناطق استان، ضروری است از ظرفیت برق استان‌های سردسیر استفاده شود، همانگونه که خوزستان در فصل سرما برای تأمین گاز این مناطق مشارکت و همکاری دارد.

حسینی محراب ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان و شرکت‌های تابع باید برای افزایش بار و سهمیه برق استان از وزارتخانه پیگیری کنند.

وی گفت: طبق آخرین قیمت اعلام شده، هر کیلوگرم گوشت گوساله در استان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که نسبت به سایر استان‌های کشور تا ۵۰۰ هزار ریال گران‌تر است که این وضعیت نشان دهنده مدیریت ضعیف در تأمین و قیمت‌گذاری این کالا در بازار استان است.

حسینی محراب با بیان اینکه باید از ایجاد مافیای گوشت قرمز در استان جلوگیری شود، اظهار کرد: باید با جدیت از افزایش قیمت کالا در استان جلوگیری شود.

استاندار خوزستان گفت: تا لحظه آخر دولت سیزدهم، همه مدیران باید پای کار بوده و شبانه روز به دنبال رفع مشکلات استان باشند.