تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3716685
شناسه : 3716685
تاریخ :
۵۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر زیر کشت کنجد خواهد رفت اقتصاد ایران: بوشهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری پیش بینی می‌شود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار در استان بوشهر با متوسط عملکرد ۱٫۱ تن در هکتار به زیر کشت کنجد برود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاشت پنج هزار و ۵۰۰ هکتار کنجد در استان بوشهر اظهار کرد: مناسب‌ترین زمان کاشت کنجد از اواخر خرداد تا دهه سوم تیر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان مهمترین کانون‌های تولید کنجد در استان به شمار می‌رود.

وی گفت: در سال جاری پیش بینی می‌شود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار با متوسط عملکرد ۱٫۱ تن در هکتار کشت شود که اغلب رقم دشتستان ۲بوده که مقاوم به ریزش بوده و به دور کمتری آب نیاز دارد.

وی اضافه کرد: البته در ۲ سال گذشته پایلوت رقم‌های جدید(PVS) نیز انجام شده که از سال آینده در چرخه تولید استان قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از خصوصیات ارقام مناسب استان می‌توان به نیاز آبی کمتر به طوری که پس از نخستین آبیاری مناسب بیش از ۲۰ روز به آب نیاز ندارند و مقاومت در برابر خشکی و گرما و عملکرد مناسب اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، وجود کارگاه‌های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در استان، وجود بذرهای مناسب اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب باعث شده است تا کشاورزان بوشهری کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب بر بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند.