تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3716227
شناسه : 3716227
تاریخ :
رکورد نیاز مصرف برق در گیلان شکسته شد اقتصاد ایران: رشت _ مدیرعامل توزیع برق گیلان از شکسته شدن رکورد نیاز مصرف در این استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مدیریت بار در گیلان اعمال نشده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مسعود صادقی خمامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گرم شدن هوا و افزایش بار مصرف انرژی در کشور و گیلان اظهار کرد: افزایش بی سابقه نیاز مصرف برق طی روزهای اخیر موجب شده که این رقم برای بار سوم در سال جاری از میزان ۷۶ هزار ۷۶۰ مگاوات فراتر برود و این رکورد در طول تاریخ صنعت برق بی‌سابقه است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از وضعیت قرمز مصرف برق در کل کشور و شکسته شدن رکورد نیاز مصرف در استان خبر داد و اضافه کرد: با وجود استمرار گرمای شدید اما شبکه برق کشور پایدار است و کلیه همکاران صنعت برق در حال تأمین نیاز بی‌سابقه مصرف برق هستند.

صادقی خمامی با تاکید بر عدم اعمال خاموشی نوبتی در استان گیلان بیان کرد: با توجه به پایداری گرما و پربار شدن شبکه‌های توزیع برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق، تمام این حوادث موقتی است و به سرعت رفع می‌شوند.

به گفته وی، بر اساس پایش صورت پذیرفته توسط امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق، روز گذشته ۱۸ تیر با دمای محسوس ۳۷ درجه سانتیگراد نیاز مصرف برق در کل استان معادل ۱۹۹۲.۲ مگاوات بوده که این عدد رکورد جدید در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه مشوق محور بودن طرح‌های مدیریت مصرف برق همچون سال گذشته ادامه دارد، گفت: تشکیل تفاهم نامه با مشترکین صنعتی و مصارف سنگین، همکاری و برقراری تفاهم نامه با مشترکین کشاورزی، اندازه گیری دقیق مصرف برق ادارات به همراه کنترل پذیر نمودن مصرف آنان از راه دور را از جمله فعالیت‌های این شرکت برای گذر موفق از پیک بار تابستان دانست.

صادقی خمامی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق توسط مشترکان اضافه کرد: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۳ الی ۱۸ و در شب ۲۰ الی ۲۳ بوده و مشترکین می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی جهت کنترل میزان مصرف انرژی افزود: در پویش با انرژی جایزه‌های متنوعی برای افرادی که مصرف خود را کاهش می‌دهند، پیش‌بینی شده و بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که در کاهش مصرف فعال هستند و مستمرا در این حوزه فعالیت دارند، داده می‌شود.