تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3715665
شناسه : 3715665
تاریخ :
بیشترین مهندسان دنیا از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل می شوند اقتصاد ایران: اردبیل- معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پس از آمریکا بیشترین مهندسان دنیا از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس فنی‌اصل عصر دوشنبه با محوریت گفتاورد نخبگانی در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: این رویداد بسیار فاخر و ارزشمند است که زمینه را برای دانشجویان فراهم کرده تا گام‌های مهمی را بردارد.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد، ارائه دروس به صورت تئوری است.

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بیشترین دانشگاه‌های دنیا در ایران وجود دارد، گفت: پس از آمریکا بیشترین مهندسان دنیا از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند.

فنی‌اصل افزود: دانشجویان با حضور در این رویدادها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه هر رشته یک انجمن علمی دارد، خاطرنشان کرد: چندین انجمن علمی بین رشته‌ای نیز ایجاد شده که انجمن علمی مبتکران و مخترعان نیز ایجاد شد که افراد نخبه در رأس آن قرار گرفته و بخش‌های مختلفی را ایجاد کردند.

فنی‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر سال در کل ایران ۱۹ دانشجوی نمونه انتخاب می‌شود که سه نفر از دانشجویان این دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شده که ۲ نفر از آنها در انجمن علمی مبتکران و مخترعان بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی خلأها را پر می‌کند، بیان کرد: فعالیت در دانشگاه به نفع دانشجو است و دانشگاه با قرار دادن امکانات زمینه فعالیت‌های آنها را فراهم می‌کند.

فنی‌اصل در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما نمود و اثر این ایده‌ها را در میان ۱۶۴ دانشگاه دیدیم که دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه برگزیده در انجمن‌های علمی شده و مقام اول را در ۴۰ رشته قرآنی کسب کرده است.

وی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند با فعالیت‌های خود جامعه را از رخوت و سستی نجات داده و شادابی و پویایی را بیشتر کنند.

نمایندگی دفتر رهبری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این رویداد با بیان اینکه ایده‌پرداز کسی است که مغز و قلبش با هم موازی باشد، گفت: قلب این ایده‌پرداز برای ملتش، کشورش و هویتش بتپد و عقلش به این شور و هیجان جهت دهد و با شور و شوق مشکلات را پیدا کند و قفل را باز کند.

مصلح‌نیا افزود: ما عالمان بسیاری داریم ولی وقتی در تنگنای قرار می‌گیرند، رها کرده و به راحتی می‌روند اما کسانی هم هستند مانند شهید مجید شهریاری تلاش می‌کنند بر اساس شور و عشق قلبی و فهم مغزی در کشور بمانند و ماندگار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین نخبگان و ایده‌پرداز که در تاریخ ثبت و ماندگار شده، امام حسین (ع) است که قدرت و شوکت دارد اما زیر بار ذلت و خواری نرفته و این ایده را به بشریت دادند.

دبیر علمی اولین رویداد ارائه شفاهی نیز در این رویداد یادآور شد: طرح گفتاورد نخبگانی مزین به طرح شهید رئیسی است.

میلاد پیران اضافه کرد: ۵۷ ایده در این رویداد ثبت‌نام کردند که ۱۸ ایده آن مختص به انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی است و ۱۴ ایده مزین به نام شهدای خدمت، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و مدافعان سلامت است.