تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3715572
شناسه : 3715572
تاریخ :
امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای جامعه می شود اقتصاد ایران: رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای عرصه‌های مختلف جامعه می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: احیا و نهادینه کردن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی مورد تاکید است.

وی حل مشکلات جامعه را نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست گفت: مسئولین امر باید برای احیای این فریضه واجب الهی تلاش کنند.

امام جمعه رشت بابیان اینکه پیشنهاد می‌شود در کشور وزارت امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود، اضافه کرد: ما برای سنگ و چوب وزارتخانه داریم ولی برای فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه نداریم.

به گفته وی در کشورهایی مثل عمان، قطر، عربستان وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، ادامه داد: استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف خیرخواهی است و در غیر این صورت و در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان (دولت سیزدهم) تصریح کرد: بخش بیشتر سخنرانی رهبر انقلاب جهاد تبیین در مورد خدمات دولت شهید رئیسی بود تا روشنگری صورت بگیرد و در تاریخ ماندگار شود.

وی بر انجام دادن کار فرهنگی در ایام محرم با محوریت مردم تاکید کرد و گفت: در هیأت‌های مذهبی قضیه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود چرا که این فریضه موجب حل همه فسادها در جامعه می‌شود.

امام جمعه رشت، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رسانه‌های داخلی در این مسیر وظیفه‌ی سنگینی دارند زیرا رسانه‌های معاند از پستی و کفر و بی دینی ابایی ندارند.

گفتنی است، در این جلسه پیرامون اقداماتی در حوزه فرزند آوری، عفاف و حجاب، مطالبه گری و تمهید مقدمات لازم برای فعالیت فرهنگی در ماه محرم و صفر نیز بیان شد.