تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3715287
شناسه : 3715287
تاریخ :
تولید ۷ میلیون و ۱۸۹ هزار اصله نهال در استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مجموع نهال‌های تولید شده در استان مرکزی از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تا کنون، ۷ میلیون و ۱۸۹ هزار اصله بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین محمدی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی در سال نخست طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۴ میلیون و ۱۷۸ هزار اصله نهال تولید داشته است که در این راستا ۳ میلیون و ۴۷۸ هزار اصله نهال در بخش دولتی و ۷۰۰ هزار اصله نهال در بخش خصوصی تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تعداد یک میلیون و ۲۲۰ هزار اصله نهال در سال اول طرح، میان مردم توزیع و کاشت شد که با این اقدام، مساحت ۲۷۵۶ هکتار به اراضی جنگل کاری و فضای سبزی استان افزوده شده است.

وی افزود: همچنین در سال دوم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید ۴ میلیون اصله نهال در استان مرکزی تعهد شده است که تاکنون ۳ میلیون و ۱۱۱ هزار اصله نهال در استان تولید شده است.

محمدی با اشاره به تولید ۷ میلیون و ۱۸۹ هزار اصله نهال در استان مرکزی، ادامه داد: نهال‌های تولید شده در استان شامل نهال صنوبر، زبان گنجشک، نیلک، سنجد، سرو خمره‌ای، ارغوان، زرشک، بادام کوهی، بلوط، زالزالک، داغ داغان، افرا، توت، بنه، بادام شیرین، زیتون تلخ، گردو، آلبالو وحشی، عناب، شب خسب، نسترن وحشی، گل محمدی و نهال بیابانی آتریپلکس است.

وی تصریح کرد: متقاضیان دریافت نهال می‌توانند درخواست خود را همراه با مشخصات محل کاشت، از اواخر شهریور ماه تا اواسط بهمن ماه، به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تحویل دهند تا پس از بررسی و بازدید کارشناسان از عرصه‌های مستعد کاشت، حواله نهال به نام متقاضی صادر می‌شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت کرد: در راستای بند ۶ ماده ۱۶ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبالغ اخذ شده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، باید به حساب سایر منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی واریز تا اقدامات قانونی در راستای موافقتنامه‌های صادره انجام شود.