تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714877
شناسه : 3714877
تاریخ :
قداست سرزمین کربلا به وجود مبارک «امام حسین (ع)» است اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: سرزمن کربلا به دلیل وجود مبارک امام حسین (ع) به زمینی مبارک و مقدس که دربرگیرنده جسم پاک آن حضرت است، مبدل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه شب در مراسم شب دوم محرم در حسینیه سید الشهدا گناوه با اشاره به روایتی از امام سجاد درباره فضیلت سرزمین کربلا اظهار داشت: اگر چه همه زمان‌ها و مکان‌ها مخلوقات خالق هستی هستند اما زمان‌ها و مکان‌هایی نیز وجود دارد که دارای فضیلت‌هایی هستند مانند شب قدر یا سرزمین مکه یا عرفات دارای ویژگی‌های خاص هستند که آنها را بر سایر مکان‌ها و زمان‌ها فضیلت و برتری می‌دهد و ممتاز می‌کند.

امام جمعه گناوه افزود: برخی از زمان و مکان‌ها می‌تواند به خاطر برخی از ویژگی‌ها نسبت به سایر زمان‌ها و مکان‌ها فضیلت و برتری پیدا کند و یکی از سرزمین‌های مقدس کربلا است.

وی یادآور شد: کربلا، قبل از آمدن امام حسین (ع) به این سرزمین نیز دارای حوادث گوناگونی بوده است اما به دلیل وجود مبارک امام حسین (ع) به زمینی مبارک، مقدس که دربرگیرنده جسم پاک آن حضرت است، مبدل شد که پیکر مطهر آن حضرت و شهدای کربلا در آن جای گرفت.

وی گفت: پیامبر (ص) و وجود مبارک امیر المومنین علی (ع) و پیامبران الهی از این سرزمین و قداست آن خبر داده‌اند.

وی بیان کرد: سرزمین کربلا به وجود مبارک امام حسین (ع) آن قدر تقدس پیدا می‌کند که خاک و تربت آن حضرت شفای دردها است و این تربت بر همه خاک‌ها شرافت می‌یابد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: اگر چه دشمنان بسیار تلاش کردند تا نام امام حسین (ع) را از بین ببرند و بارها مرقد مطهر آن حضرت را تخریب کردند ولی هیچ گاه موفق نشدند و نتوانستند مردم را از آن حضرت جدا کنند و هر سال این سرزمین زیارتگاه میلیون‌ها زائر و عاشق امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: این سرزمین وعده گاه امام حسین (ع) است و این زمین از آن حضرت است.