تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714804
شناسه : 3714804
تاریخ :
اشک موجب تقرب به درگاه الهی می‌شود اقتصاد ایران: بندرعباس-استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان گفت: اشک موجب تقرب به درگاه الهی و افزایش ظرف وجود آدمی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی معصومی شامگاه یکشنبه در مراسم شب دوم ماه محرم مسجد مالک اشتر بندرعباس اظهار کرد: خداوند متعال ابزارهای زیادی را برای قرب انسان به خداوند قرار داده است که یکی از آن‌ها اشک است که باید از آن در راستای تقرب الهی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر انسان به درستی از اشک چشم استفاده کند همچنان که نماز می‌تواند جایگاه آدمی را ارتقا ببخشد با اشک نیز موفق خواهد شد به تقرب الهی دست پیدا کند.

تولیت حوزه علمیه مالک اشتر بندرعباس گفت: تقربی که دنبال آن هستیم تقرب فیزیکی نیست چرا که خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است و تمام اتم‌ها و مولکول‌های بدن ما تحت اراده خداوند متعال است بنابراین تقربی که دنبال آن هستیم بدین معنا است که خداوند ظرفی را به ما عنایت کند که بتوانیم فعل خداوند را درک کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند فعّالٌ لِما یَشاء و فَعّالٌ لِما یُرِید است و همه عالم در سیطره قدرت و اراده او است بر همین اساس خداوند از انبیا می‌خواهد که اراده خود را منطبق بر اراده خداوند کنند چرا که تا خداوند نخواهد اراده‌ای شکل نمی‌گیرد و اگر این انطباق صورت گرفت آرامش راستین بر آدمی حاکم خواهد شد.

آیت الله معصومی خاطرنشان‌کرد: اشکی که ما می‌ریزیم به معنای همراه شدن با خداوند است تا بتوانیم فعالیّت خداوند را به عینه ببینیم و در آن نقشی سازنده داشته باشیم.