تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714656
شناسه : 3714656
تاریخ :
مدرسه دارالفنون از مهرماه پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه دارالفنون اردبیل از مهرماه پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر یکشنبه در جریان بازدید از روند احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان کشوری و استانی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از مدرسه دارالفنون هستیم که با تحویل به آموزش و پرورش، از مهرماه تحصیل دانش‌آموزان دختر و پسر در این مدرسه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این واحد آموزشی در ۱۰ هزار متر مربع ویژه دختران و پسران احداث شده و شامل ۲۰ کلاس درس دخترانه و ۲۰ کلاس درس پسرانه به همراه مجموعه‌های ورزشی و سالن آمفی‌تئاتر است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از بانک عامل در احداث این مدرسه به عنوان مسئولیت اجتماعی قدردانی کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث این مدرسه هزینه شده است.

نیکزاد افزود: نوسازی مدارس نیز نسبت به خرید و تجهیز این مدرسه به تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن اقدام کرده که امیدواریم با بهترین امکانات و زیرساخت‌ها، از مهرماه معلمان و دانش‌آموزان در فضای آموزشی مناسب بتوانند تدریس و تحصیل خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از بانک‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها هنوز به تعهد خود در باب مسئولیت اجتماعی عمل نکردند که امیدواریم در استانی محروم همچون اردبیل زمینه و بستر این کار فراهم آمده و ما بتوانیم از مزایای چنین طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و عام‌المنفعه بهره ببریم.

نیکزاد اضافه کرد: مدرسه دارالفنون اردبیل با معماری سنتی و مشابه دارالفنون تهران احداث شده تا دانش‌آموزان به یاد امیرکبیر و خدماتی که این شخصیت تاریخی در حوزه آموزشی کشور انجام داده، بتوانند در بهترین و شایسته‌ترین جایگاه‌ها تحصیل خود را در این مدرسه انجام داده و از این مجموعه به نیکی یاد کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر فضاهای آموزشی، اتاق مدیریت، سالن ورزشی، اتاق‌های آزمایشگاه، آمفی تئاتر و سایر مجموعه‌های مورد نیاز در این مدرسه در نظر گرفته شده تا آموزش و پرورش بتواند در ۲ مجموعه جداگانه دخترانه و پسرانه دارالفنون شرایط بهتر تحصیل را مهیا کنند.