تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714638
شناسه : 3714638
تاریخ :
اعزام ۱۰۰ مُبَلِغ از قم به استان ایلام اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از اعزام ۱۰۰ مُبَلِغ از قم به استان ایلام در ایام محرم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رحیمی عصر جلسه توجیهی مبلغین اعزامی از استان قم در سالن غدیرِ اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ نفر از روحانیون تبلیغی، اعزامی از استان قم وارد ایلام شدند.

وی گفت: بحث تبلیغ در استان ایلام از مسائل مهمی است که نیازمند تلاش و کوشش، همزمان با کارِکارشناسی و آسیب شناسانه است، متاسفانه استان ایلام در مباحث آسیب‌های اجتماعی در کشور در رتبه‌های بالا قرار دارد واین مسیرِ سخت تبلیغ در استان را به ما نشان می‌دهد.

وی افزود: از آسیب‌هایی که در استان ما نمود بیشتری از سایر آسیب‌های اجتماعی دارد، مبحث خودکشی است، برای گام برداشتن در مسیر رفع این مشکل ابتدا باید عوامل به وجود آمدن این معضل را مورد بررسی قرار داد، سپس در جهت رفع این مشکل گام برداشت، واین مهم در مدت زمان کوتاهی قابل رفع شدن نیست، به این دلیل که بحث خودکشی، مبحثی تک وجهی نیست و ریشه در عوامل متعدد دارد، تبلیغ چهره به چهره و گفتگو با مردم توسط مبلغین از ضرورت هاست و ما ملزم هستیم که در میان مردم به تبلیغ بپردازیم و تنها به مجالس وعظ بسنده نکنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به فلسفه قیام عاشوار گفت: قیام حضرت اباعبدالله (ع)، به ما نشان داد، مسیر مقاومت تنها راه مبارزه با استکبار در همه عصرهاست، ما در سال‌های اخیر با دو دیدگاه مواجه شدیم، بحث سازش و بحث مقاومت، در زمانی که ما بدنبال مذاکره و تفاهم با غرب بودیم، متاسفانه نتوانستیم حقوق به یغما رفته ملت خود را استیفا کنیم و مشخصاً در بحث فروش نفت نگذاشتند بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز ارز آوری داشته باشیم و در نهایت تمام توافقات را زیر پا گذاشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به عزم جدی دولت شهید رئیسی برای مقابله با تحریم‌ها (تفکر مقاومت)،خاطرنشان کرد: بررسی و مطالعه، با پیوست مقاومت و شجاعت بود که ما امروز به اذعان خودِ آمریکائیها می‌توانیم تا ۲ میلیون بشکه نفت به فروش برسانیم و این مسائل به ما یادآوری می‌کند که تفکر مقاومت پیروز میدان تحریم است و همین امر باید با مردم درمیان گذاشته شود.

حجت‌الاسلام رحیمی توصیه رهبر انقلاب به دولت جدید، جهت استفاده از نیروهای جوان و انقلابی را دلیلی بر این مدعا دانست که تفکر مقاومت نجات دهنده و تنها راه مقابله با دشمن است و برای ادامه دادن مسیری که شهید رئیسی به ما نشان دادند، باید از نیروهای جوان و انقلابی سود برد.

وی در پایان گفت: در مجموع تعداد ۲۵۰ مبلغ (۱۰۰ مبلغ اعزامی از استان قم و ۱۵۰ مبلغ بومی)، در اجرای برنامه‌های محرم امسال و در امر تبلیغ مشارکت دارند.