تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3714636
شناسه : 3714636
تاریخ :
لباس سنتی؛مقاومت در برابر سرقت هویت فلسطینی توسط صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: زنان فلسطینی با تلاش برای حفظ و حراست از میراث تاریخی لباس سنتی فلسطینی پس از صدها سال، با برنامه‌های رژیم صهیونیستی به منظور سرقت این میراث ملموس معنوی فرهنگ و هویت فلسطینی مقابله می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، لباس سنتی فلسطین نمادی از تاریخ دیرینه هنر دست زنان و میراث ملموس معنوی فلسطینی است. بانوان فلسطینی هر ساله روز 25 جولای را که تحت عنوان روز ملی «لباس فلسطینی» شناخته می شود؛ جشن می‌گیرند.

 

.

 

«صباح زهور»؛ مدرس گلدوزی در مرکزی خیریه در رام الله به خبرنگار تسنیم در کرانه باختری می‌گوید: من بیش از 30 سال است که به آموزش خیاطی و گلدوزی فلسطینی اهتمام دارم. ما در این مرکز لباس‌های قدیمی را که در برخی موارد بیش از یکصد سال قدمت دارند ترمیم می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین , کرانه باختری , مد و لباس ,

این بانوی فلسطینی می‌افزاید: رژیم اشغالگر تلاش دارد این میراث فلسطینی‌ها را هم به تاراج ببرد. برای مثال به مهمانداران هواپیماهای اسرائیلی این لباس را می‌پوشانند و می‌گویند این میراث اسرائیل است؛ اما ما به همه می‌گوییم این ادعا درست نیست و این میراث ملی فلسطینی‌هاست.

«میسون عابد»؛ فروشنده لباس سنتی فلسطین به خبرنگار تسنیم در کرانه باختری گفت: لباس سنتی فلسطین تا حد زیادی از المان‌های طبیعی بهره برده و هر منطقه فلسطین، لباس سنتی خاص خود را دارد. مثلا لباس‌های «بیت دجن» معمولا با طرح عقرب شناخته می‌شوند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین , کرانه باختری , مد و لباس ,

 

لباس سنتی فلسطین، نمادی زنده از فرهنگ ملی بانوان فلسطینی است که بیانگر هویت تاریخی آنان بر این سرزمین و نشانه‌ای از مبارزه با اشغالگری برابر صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام/