تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3714559
شناسه : 3714559
تاریخ :
ری‌را، پائیز ۱۴۰۳ تحویل مشتریان می‌شود اقتصاد ایران: عصر خودرو- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو گفت: تجاری سازی خودرو - ری‌را - از امروز آغاز شده و این خودرو پائیز امسال تحویل مشتریان می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، مهدی رادمنش با اشاره به اینکه برای تولید 20 دستگاه خودروی ری‌را در هر ساعت برنامه ریزی شده افزود: بهمن امسال به ظرفیت اسمی این محصول خواهیم رسید ضمن اینکه مجوز شماره گذاری این خودرو نیز دریافت شده است.

وی اضافه کرد: هر قدر وابستگی به زنجیره تامین خارج کمتر شود تهدید‌ها کمتر می‌شود از این رو هم اکنون که در مرحله نخست تجاری سازی هستیم، 69 درصد ساخت داخل از نظر قیمت قیمتی محقق شده که تا 4 ماه آینده بخشی از واردات مورد نیاز این محصول نیز داخلی سازی می‌شود. از جمله این اقلام وارداتی، قطعات مکانیکی مانند کمک فنر و رینگ است که به علت سرعت دهی به طرح وارد شد، اما در تولید انبوه، چون فرصت بیشتری داریم از داخل تامین خواهیم کرد.

رادمنش گفت: ظرفیت تولید این خودرو 110 هزار دستگاه در سال است، اما تا آخر امسال فقط 10 هزار دستگاه تولید می‌شود.

وی افزود: برای محصولات دیگری که روی این بن سازه توسعه خواهیم داد از جمله خودروی ری رای برقی، مراحل مطالعاتی را آغاز کرده ایم که تا یکسال آینده آن را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو درباره تاخیر در تحویل خودرو‌هایی مانند دنا با وجود برنامه ریزی و وعده‌های قبلی گفت: طرحی که اجرا می‌شود زمان بندی دقیقی دارد، اما ممکن است مشکلاتی پیش آید. با تجربیاتی که در اجرای این طرح کسب کردیم تلاش می‌کنیم تاخیرات رخ داده را جبران کنیم.

رادمنش با اشاره به اینکه خودروی ری‌را همه آزمون‌های ایمنی را گذرانده افزود: با توجه عمق ساخت داخل زیاد و ارزبری کم، دست ما در افزایش تولید این محصول، باز است و می‌توانیم سهم خوبی از بازار بگیریم.

مدیر طرح ری‌را درباره قیمت این محصول گفت: این خودرو قیمتی در سطح قیمت‌های رقیب وارداتی خواهد داشت؛ اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است ضمن اینکه مستندات قیمت‌گذاری به مراجع ارسال شده و بازخورد‌های بازار و امکان توان فروش این خودرو با قیمت خودرو‌های هم رده بررسی شده، اما هنور قیمت نهایی آن مشخص نشده است.