تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3714492
شناسه : 3714492
تاریخ :
نورشرق: بخش زیادی از صنعت فوتبال در اختیار ایجنت ها است اقتصاد ایران: رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: بخش مهم و زیادی از صنعت فوتبال در دست کارگزاران فوتبال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید نورشرق در نشست خبری درباره مقررات ملی کارگزاران فوتبال اظهار داشت: در رابطه با واسطه‌های نقل و انتقالات، این موضوع با تصمیماتی که فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا گرفته با تغییراتی مواجه شده است. مطابق با آخرین تغییرات، عنوانی که در مصوبه فعلی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شده کارگزاران نقل و انتقالات فوتبال است.

او ادامه داد: بخش مهم و زیادی از فوتبال در اختیار افرادی است که در این حوزه فعالیت دارند. انتظار از فدراسیون فوتبال این است که با نظارت و کنترل کافی، امکان فعالیت شفاف، صحیح و منطبق با مقررات را فراهم کند.

او افزود: پیش از این و در سال ۱۳۹۷ نیز مقرراتی در حوزه نقل و انتقالات داشتیم که با توجه به تغییرات در فیفا مقررات ما هم بروزرسانی شد.  در سال گذشته هم متن جدید مقررات به تصویب اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید. در دستورالعمل ناظر بر قراردادها، اشخاصی حق فعالیت در این حوزه و ارتباط قراردادی با باشگاه‌ها برای معرفی بازیکن چه داخلی و چه خارجی را دارند که دارای پروانه فعالیت معتبر باشند،  این پروانه فعالیت را فیفا، هر سال دو بار در سال صادر می‌کند و سال ۲۰۲۴ آخرین سالی خواهد بود که دوبار آزمون برگزار می‌شود و از سال آینده آزمون یک بار برگزار خواهد شد.

ادامه دارد…