تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3714443
شناسه : 3714443
تاریخ :
آغاز دوره تربیت مربی در قالب طرح پویش آموزش همگانی شهر آماده اقتصاد ایران: معاون آموزش، بازتوانی و مشارکت اجتماعی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز دوره تربیت مربی در قالب طرح پویش آموزش همگانی شهر آماده خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مظفری با اشاره به اجرای طرح پویش آموزش همگانی شهر آماده گفت: آموزش همگانی به منظور ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی شهروندان برای مقابله با سوانح و حوادث و ایجاد زمینه مناسب مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مسئول در حوزه مدیریت بحران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان در قالب همکاری مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر استان تهران و اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران تحت آموزش قرار گرفته‌اند، گفت: این پویش از سوی کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران به طور جدی حمایت شد.

امسال اصلاحاتی در طرح انجام شد و از جمله زمان آموزش برای کودکان یک ساعت و برای بزرگسالان تا سقف ۴ ساعت آموزش در نظر گرفته شد تا همه بتوانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: بعد از آموزش مربیان از طریق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و خانه‌های دوام و ایمنی فراخوان جهت آموزش شهروندان انجام می‌شود و بعد از طی دوره‌های آموزشی هر مربی می‌تواند آموزش‌های تکمیلی خدمات اضطراری و مدیریت بحران به شهروندان ارائه دهد.

معاون آموزش، بازتوانی و مشارکت اجتماعی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: آغاز دوره تربیت مربی در قالب طرح پویش آموزش همگانی شهر آماده طی دو روز به مدت ۱۰ ساعت برای مربیان هلال احمر و آتش نشانی به صورت تئوری و عملی در حال برگزاری است که امکان بهره برداری مفیدتر مخاطبان و کنترل بیشتر کیفیت آموزش‌های ارائه شده در آن فراهم شده است و مبانی مدیریت بحران، شناخت مخاطرات و اقدامات لازم قبل، هنگام و بعد از آن، حمایت روانی در بحران، مبانی اطفا حریق، فوریت‌های پزشکی، تصمیم‌گیری در شرایط بحران از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.