تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714433
شناسه : 3714433
تاریخ :
برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۶۰ بقعه متبرکه استان یزد اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۶۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام رضا صادقی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان به صورت ویژه و با حضور ۴۰ مبلغ بومی و ۲۰ مبلغ اعزامی از قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از هفدهم تیرماه لغایت چهاردهم شهریور برگزار می‌شود، گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با اهداف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و اجرای نیات واقفان استان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره را تطبیق آن با نیازهای روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت‌های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیئت نوجوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی در سطح و بقاع متبرکه استان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ویژه برنامه احلی من العسل با همکاری دیگر نهادها ازجمله آموزش و پرورش، همزمان با پنجم محرم و همایش شیرخوارگان همچون سنوات گذشته در اولین جمعه محرم و «رهروان زینبی» نیز ویژه بانوان در ۱۱ محرم و مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین شام غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.