تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714418
شناسه : 3714418
تاریخ :
اعزام مبلغان روحانی برای ایام محرم به میناب اقتصاد ایران: میناب- سرپرست مبلغان اعزامی از قم به هرمزگان گفت: روحانیون و مبلغان آموزش دیده مؤسسه دارالزهرا (س) قم برای تبیین شعائر اسلامی در ماه محرم به میناب اعزام شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر جاهدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه تخصصی مبلغان تحت اشراف دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با فرارسیدن ماه محرم، برای ابلاغ مسائل دین، آموزه‌های شریعت و پاسخگویی به نیازمندی‌های اعتقادی مخاطبان، راهی مناطق مختلف کشور می‌شوند.

وی افزود: این گروه تبلیغی که متشکل از مبلغین متخصص است با استقرار در مناطق شهر و روستاهای مختلف در برپایی مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و روضه خوانی‌های خانگی مشارکت می‌کنند.

این فعال حوزه فرهنگ دینی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های مختلف با موضوع تقویت بنیان خانواده و تثبیت آن، فعالیت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری هیأت دانش آموزی، برگزاری نشست‌های مختلف با موضوع تبیین و تشریح جایگاه امامت و آموزه‌های مهدوی، اجرای برنامه‌های روضه خوانی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی از جمله اهدافی است که مبلغان دنبال می‌کنند.

جاهدیان گفت: تبلیغ چهره به چهره برای جوانان و ساکنین محلات، برگزاری حلقه‌های معرفت دانش‌آموزی، مشاوره خانواده، آموزش احکام شرعی و برپایی موکب‌های عزاداری از دیگر مواردی است توسط گروه‌های تبلیغی دنبال می‌شود.

سرپرست گروه مبلغان اعزامی از قم به هرمزگان خاطرنشان کرد: در این ایام آشنایی با معارف قرآن و اهل بیت، تقویت پایه‌های اعتقادی مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان، رونق بخشیدن به مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و تبیین فلسفه عزاداری و آئین‌های مذهبی نیز دنبال می‌شود.