تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3714257
شناسه : 3714257
تاریخ :
برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در بیش از هزار حسینیه در یزد اقتصاد ایران: یزد-مسئول دبیرخانه «یزد حسینیه ایران» از برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در بیش از هزار حسینیه در یزد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارادت مردم یزد به آل الله به ویژه حضرت اباعبدالله علیه السلام، سده‌های طولانی است که برقرار است چنانچه هم اکنون در یزد مجالس و روضه‌هایی است که عمرشان از ۴۰۰ سال متجاوز است؛ برپا است و سند و گواه قدمت مراسم در یزد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از نظر کثرت مراسم نیز از آن بعد که در هر کوی و برزن و در هر روز از سال پرچم عزای حسینی برافراشته است و نیز تعدد تکیه‌ها و حسینیه‌ها مورد تأیید است به گونه‌ای که هم اکنون بیش از ۳۶۰ حسینیه تنها در شهر یزد وجود دارد که این عدد با احتساب دیگر شهرهای استان به بیش از هزار حسینیه می‌رسد.

مسئول دبیرخانه «یزد حسینیه ایران» سبک خاص و تنوع عزاداری یزدی‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: مراسم در استان یزد در عین شکل و محتوای یکسان با دیگر شهرها، وجوهی منحصر به فرد و اختصاصی در آئین و مراسم دارد زیرا نخل برداری یزد با آن عظمت و شکوه در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و سبک خاص نوحه خوانی و سینه زنی عزاداران یزدی شهره‌ی عام و خاص است.