تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3714088
شناسه : 3714088
تاریخ :
پذیرش ریاست فدراسیون ریسک بزرگی است/ امیدوارم مسئولان حمایت کنند اقتصاد ایران: مدیر پیشین تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: پذیرش ریاست فدراسیون ریسک بزرگی است اما احسان حدادی این توان را دارد که در این عرصه هم موفق ظاهر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تیمور غیاثی، کارشناس دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص انتخاب احسان حدادی به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: خانواده بزرگ دوومیدانی از این انتخاب بسیار خرسند است. حدادی از بدنه این رشته است و قهرمان به نام آن بوده؛ پذیرفتن مسئولیت به این سنگینی از سوی او واقعا ریسک بود اما معتقدم که حدادی توانایی و استعداد در این زمینه را دارد تا بتواند در این عرصه هم موفق ظاهر شود.

مدیر پیشین تیم‌های ملی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید نیاز اصلی این روزهای دوومیدانی دقیقا چه چیزی است که باید رئیس جدید آن را در اولویت قرار دهد؟ گفت: دوومیدانی رشته اول المپیک است این اهمیت و جایگاه یک رشته را نشان می‌دهد. پس زمانی که یک رشته ورزشی از چنین اهمیتی برخوردار است باید توجه مسئولان هم به آن جدی شود. دوومیدانی ایران برخلاف استعدادهایی که دارد در این مدت اخیر با افت زیادی مواجه شده است که نمونه آن را هم در تعداد سهمیه‌های کسب شده برای المپیک مشاهده کردیم.

پذیرش ریاست فدراسیون ریسک بزرگی است/ امیدوارم مسئولان حمایت کنند

وی افزود: دوومیدانی در ایران جای کار زیاد دارد. ابتدا امیدواریم که مسئولان هم در این مسیر به رئیس جدید کمک کنند. اما بحث استعدادیابی، استفاده از ظرفیت های داخلی و در صورت نیاز بهره بردن از مربیان خارجی، جذب اسپانسر مالی خوب از نیازهای اساسی دوومیدانی است. کار مدیر جدید سخت خواهد بود ولی حدادی سواد و توان انجام این کارها را دارد. امیدوارم و انتظار دارم جامعه بزرگ دوومیدانی هم کنار او باشد تا این مسیر سخت در سریع ترین زمان ممکن طی شود. بازیهای آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ چندان دور نیست و باید از حالا برای موفقیت در آنها برنامه ریزی کرد و دست به اقدام زد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در پایان درخصوص ارزیابی خود از نتیجه احتمالی دو دونده المپیکی کشورمان درالمپیک پاریس عنوان کرد: به حسن تفتیان و فرزانه فصیحی بابت کسب سهمیه تبریک و خسته نباشید می‌گویم. دوومیدانی این شرایط را داشت که با تعداد بیشتری از دونده ها در المپیک باشد ولی به هر حال نشد. رسیدن به المپیک یک مسیر سخت است و جنگیدن در آن برای موفقیت یک مسیر سخت‌تر دیگر برای هر دوی آنها آروزی موفقیت دارم. هیچ یک از آنها در این میدان بی‌تجربه نیستند ولی نتیجه گرفتن هم دشوار است. آنها باید برای آینده دوومیدانی در این میدان مهم تجربه کسب کنند.