تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3713916
شناسه : 3713916
تاریخ :
هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی خراسان جنوبی آماده برپایی مراسم محرم اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت:هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی استان آماده برپایی مراسم محرم سال جاری هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محرم که از راه می‌رسد کوچه‌های شهر سیاه پوش می‌شوند و مردمانش رخت عزا بر تن می‌کنند.

جنب و جوش عجیبی هر مسجد و هیئت و تکیه را فرامی گیرد. دلباخته ای سیستم صوت هیئت را آماده می‌کند، موی سپیدی چای خانه را برای پذیرایی از عزاداران آماده می‌کند و دیگری نیز به دنبال آن است که بهترین سخنران و مداح را به هیئت دعوت کند.

همه خواهان یک چیز هستند و آن بهره مندی حداکثری از فضای معنوی ماه محرم است. به دنبال اینکه بعد از پایان این ماه درس بیشتری از ابا عبدالله آموخته باشیم.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی درگفت و گو با مهر اظهار کرد: در ایام ماه محرم گروه‌های تبلیغی از مشهد و قم به خراسان جنوبی می آیند.

وی بیان کرد: به فضل الهی در حوزه مبلغان هر آنچه از تبلیغات اسلامی درخواست شده توسط همکاران ما در اداره کل تأمین شده است و برنامه‌های هیأت‌ها نیز با شعار «خدمت، جهاد، مقاومت» و «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این برنامه‌ها فرهنگ استکبارستیزی و مقاومت با محوریت قیام سید الشهدا (ع) مورد تبیین قرار خواهد گرفت.

سالاری مکی با بیان اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با محوریت آیه‌های مقاومت را نیز در ماه محروم خواهیم داشت، اظهارکرد: این مهم درباره آیه‌هایی که قاریان قرآن در ابتدای جلسات عزاداری قرائت می‌کنند مورد تأکید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم محرم امسال با شور و شعور بیشتری برگزار شود، گفت: در خراسان جنوبی هزار و ۳۵۰ هیأت وجود دارد که بیشترین فعالیت آنان در ماه محرم است.