تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3713590
شناسه : 3713590
تاریخ :
سجادی: پایان رقابت و آغاز رفاقت اقتصاد ایران: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: پس از اعلام نتیجه انتخابات، فضا تغییر می‌کند و رقابت باید تبدیل به رفاقت و هماهنگی و کار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اتمام رقابت‌های انتخاباتی و مشخص شدن رئیس جمهور منتخب، گفت: در رقابت‌های انتخاباتی هر یک از نامزدها شیوه‌های خود را برای بیان طرح و نظراتشان دارند. به طور کلی شیوه‌های مدیریتی خود را خطاب به همه مردم بیان می‌کنند. بر همین اساس مردم تصمیم می‌گیرند و به فرد مورد نظرشان رأی می‌دهند و رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتیجه انتخابات، فضا تغییر می‌کند و رقابت باید تبدیل به رفاقت و هماهنگی و کار شود. در واقع جمهوری اسلامی ایران ساختار محکمی دارد و قانون اساسی جمهوری اسلامی که یک قانون مترقی و پیشرفته است، وظایف رئیس جمهور را به عنوان رئیس قوه مجریه در نظر گرفته است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری که قدرت رئیس جمهور را بیش از رؤسای سایر قوا می‌داند، گفت: بسیاری از امکانات کشور در اختیار دولت است. از جمله فروش نفت و دیگر درآمدها بر اساس بودجه‌بندی دولت می‌تواند اقدام‌های بسیاری را انجام دهد. در رابطه با بسیاری از موارد رئیس دولت تصمیم گیر است. طبق قانون، هر شخصی که رئیس جمهور می‌شود ملزم است در چهارچوب قوانین حرکت کند.

سجادی توجه به رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: رئیس جمهور ایران باید طبق رهنمودهای رهبری عمل کند چرا که این رهنمودها موجب تقویت قوا، مخصوصاً قوه مجریه خواهد بود. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره مشوق رؤسای دولت‌ها بودند. وقتی فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، باید همه نهادها، دستگاه‌ها، فعالان سیاسی و اجتماعی باید همکاری کنند تا راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی چه در ابعاد داخلی نظیر اقتصاد و معیشت مردم و چه در ابعاد جهانی بین‌المللی در ارتباط با جهان، محقق شود.

وی ادامه داد: حالا رقابت انتخاباتی به پایان رسیده و باید همکاری‌ها و دوستی برای پیشبرد اهداف کشور به منظور حل مشکلات مردم محقق شود. خوشبختانه در مناظرات تلویزیونی نیز بسیاری از مشکلات مردم بیان و احصا شد و حتی راه حل‌های آن‌ها نیز از طرف نامزدهای ریاست جمهوری، عنوان شد. حتی رئیس جمهور منتخب می‌داند که می‌تواند از برنامه‌های رقیب خود و پیشنهادهای کارشناسی که مطرح شده برای پیشبرد اهداف کشور و تحقق عدالت استفاده کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در رابطه با واکنش‌های طرفداران و حامیان دو نامزد انتخاباتی در روز نخست اعلام نتیجه انتخابات و پس از آن بیان کرد: حالا که رئیس جمهور منتخب کشور اعلام شده است، باید توجه کنند که رقابت‌ها در جای خود بود و پایان پذیرفت. فرد منتخب نیز رئیس جمهور همه مردم است. چه آن‌هایی که رأی دادند چه آن‌هایی که رأی ندادند یا آن‌هایی که به رقیب او رأی دادند. رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور افراد خاصی نیست بلکه رئیس جمهور همه مردم است.

سجادی برخورد رئیس جمهور منتخب را مهم برشمرد و ادامه داد: رئیس جمهور منتخب با برخورد پدرانه و بزرگ‌منشانه حتماً همه مردم را زیر چتر خود خواهد گرفت و به طور یکسان به آنها توجه دارد. تعداد آرا در این دوره از انتخابات به هم نزدیک بود و فاصله چندانی نداشت، حالا همه مردم ایران فارغ از نژاد و جنسیت و یا سنشان، شهروند محترم ایران هستند و رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه آن‌ها است.

وی تصریح کرد: حل مشکلات و مسائل جامعه طبق وظایفی که رئیس جمهور بر عهده دارد، مبنای عمل رئیس جمهور منتخب باشد و امور خود را تحت حمایت‌های رهبر معظم انقلاب همچنین کمک‌های مردم پیش ببرد. ان‌شاءالله مشکلات و مسائل کشور حل شود و همه در آرامش زندگی کنند.