تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3713231
شناسه : 3713231
تاریخ :
استمراربرنامه امتحانات پایانی سوادآموزان کردستان تا پایان شهریور اقتصاد ایران: سنندج_ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: برنامه امتحانات پایانی سوادآموزان تنظیم وبا حضور دست‌اندرکاران، فرایند امتحانات پایانی از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز وتا شهریور ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۹ هزار و ۲۲۰ نفر از سوادآموزان استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند که هزار و ۹۴۹ نفر آنان در دوره سواد آموزی، پنج هزار و ۱۲۱ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در دوره تحکیم مشغول آموزش هستند.

وی با اشاره به متفاوت بودن زمان شروع هر کلاس، افزود: به محض اتمام مدت زمان آموزش، امتحانات سوادآموزان در دوره‌های مختلف بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی پیش بینی و در حال انجام است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از آغاز امتحانات پایانی بیش از ۹ هزار نفر از سوادآموزان کردستان خبر داد و گفت: با توجه به زمان تشکیل کلاس و پایان مدت آموزش، امتحانات دوره‌های سوادآموزی در حال انجام است.

خسروی همچنین از تشکیل ستاد امتحانات سوادآموزی در استان و شهرستان‌ها و مناطق، حوزه بندی، تعیین عوامل و ساز و کارهای لازم خبر داد و گفت: برنامه امتحانات پایانی سواد آموزان تنظیم و با حضور مسؤولان و دست اندرکاران، فرایند امتحانات پایانی از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

خسروی افزود: در همین راستا دستورالعمل، آئین نامه و آخرین توصیه‌های لازم در خصوص برگزاری دقیق و منظم امتحانات پایانی سوادآموزان به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

وی یکی از اقدامات ستاد امتحانات سوادآموزی استان را نظارت بر برگزاری آزمون‌های پایانی عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس برنامه تنظیم شده متناسب با هر ماه، اعضای ستاد سوادآموزی از حوزه‌های مربوطه بازدید و نظارت لازم صورت می‌گیرد. اظهار داشت: انتظار می‌رود اعضای ستاد امتحانات سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق نیز به صورت مستمر از حوزه‌های برگزاری بازدید و گزارش آن در پایان ماه به استان منعکس شود.

معاون سوادآموزی استان کردستان، صحت و سلامت و برگزاری دقیق امتحانات را مهم‌ترین اولویت این حوزه عنوان کرد و گفت: فرایند امتحانات پایانی دوره‌های سواد آموزی باید بر اساس راهنمای عمل برگزاری آزمون‌ها و تصحیح اوراق انجام و ضمن سازماندهی، توجیه و آموزش، صدور ابلاغ و نظارت، مقدمات لازم برای برگزاری بهینه امتحانات فراهم و در ادامه اوراق امتحانات تصحیح و نمرات در سامانه درج و کلیه مراحل مطابق دستورالعمل اجرایی شود.

به گفته خسروی در سال تحصیلی جاری ۸۰۸ کلاس سواد آموزی فعالیت دارد و بعد از اتمام زمان آموزش، امتحانات سواد آموزان تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار و نتایج آن اعلام خواهد شد.