تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3712810
شناسه : 3712810
تاریخ :
نتفلیکس، دیزنی و شرکت‌های استریم دیگر به جنگ با قوانین مشارکت در درآمد کانادا می‌روند اقتصاد ایران: شرکت‌های بزرگ استریم فیلم و سریال، سیاست‌های مشارکت در درآمد کانادا را غیرمنصفانه و خلاف قانون آن کشور می‌دانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش رویترز، شرکت‌های سرشناس حوزه‌ی استریم نظیر نتفلیکس و دیزنی درحال به‌چالش کشیدن مقررات جدید کانادا هستند که آن‌ها را ملزم می‌کند پنج درصد از درآمد کانادایی خود را به حمایت از اخبار و محتوای محلی اختصاص دهند.

دولت کانادا سال گذشته قانونی را برای برابر کردن شرایط بین پخش‌کننده‌های سنتی و شرکت‌های بزرگ استریم آنلاین تصویب کرد. هدف این قانون، اطمینان از مشارکت برندهای بزرگ استریم در ایجاد محتوای کانادایی و ایجاد شغل است.

شورای رادیو، تلویزیون و مخابرات کانادا (CRTC) انتظار دارد از قوانین جدید که قرار است در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) اجرایی شود، سالانه ۲۰۰ میلیون دلار کانادا (۱۴۶ میلیون دلار آمریکا) جمع‌آوری کند.

مقالات مرتبط
  • درآمد سرویس‌های اشتراکی ویدیو در سال ۲۰۲۳ به ۹۵.۳ میلیارد دلار می‌رسد
  • نتفلیکس چیست ؛ از تاریخچه، نصب و راه انداری تا بهترین سریال‌ها

شرکت‌های استریم استدلال می‌کنند که سیاست‌های جدید مبنای قانونی ندارند و دولت کانادا به طور غیرمنصفانه شرکت‌های خارجی را هدف قرار داده است. انجمن سینمایی کانادا (MPA-Canada) که نماینده‌ی قانونی نتفلیکس، دیزنی و سایر شرکت‌ها‌ی بین‌المللی استریم است، درخواست‌هایی را در دادگاه فدرال برای تجدید نظر در مورد این قانون ارائه کرده.

انجمن سینمایی کانادا در بیانیه‌ای گفت: «این قانون که سرویس‌های استریم خارجی باید در تولید اخبار داخلی کانادا مشارکت مالی داشته باشند، غیرمنطقی است و حداقل نیاز به بازنگری برای شرکت‌های بین‌المللی استریم دارد.»