تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3711998
شناسه : 3711998
تاریخ :
پیام نهضت حسینی جز حریت و آزادگی نیست اقتصاد ایران: اردبیل- تولیت مسجد جمکران گفت: پیام نهضت حسینی جز حریت و آزادگی نیست و باید در اعتلای این مسیر گام برداشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد عصر پنجشنبه در مراسم تشت‌گذاری امامزاده سید صدرالدین در جمع عزاداران اردبیلی اظهار کرد: امام حسین (ع) با روحیه دفاع از حق و عدالت سعی کرد تا در برابر طاغوت زمان بایستد و به مسلمانان یاد داده تا همواره با یزید زمان مقابله کند.

وی تصریح کرد: این تفکر زمینه‌ساز خلق نهضت‌های آزادی و حریت در جهان شده و نمود و نشان ارزشمدار آن در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری شاهد هستیم.

تولیت مسجد جمکران گفت: باید پیام نهضت حسینی به نسل امروز و آینده منتقل شود که در آن نشانه‌هایی از حریت، آزادگی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اصالت و حقانیت دین را می‌توان به عینه مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد افزود: مرجعیت جمهوری اسلامی ایران امروز بر پایه نهضت امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و هیچ وقت این اصالت و پیام ارزشی به انحراف و خطا نخواهد رفت.

وی به فرا رسیدن ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: دیار دارالارشاد اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت دیار دلدادگان به صاحت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل (ع) هستند که از روزها قبل از ماه محرم آئین‌های سنتی و عزاداری‌ها در این دیار آغاز می‌شود که شکوه آن را در تشت‌گذاری و آئین‌های دهه اول محرم به عینه مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز عزاداران ما باید به شکل ظاهری و سنتی عزاداری به پیام و محتوای این حرکت عظیم و تاریخی نیز آشنایی پیدا کرده و زمینه‌ساز انتقال این پیام راستین به نسل‌های آینده باشد.

وی اضافه کرد: ویژگی‌هایی که در نهضت سیدالشهدا (ع) به صورت اختصاصی مشاهده می‌کنیم، ویژگی‌هایی برخاسته از دین‌مداری و عشق به طریق حق و حقیقت است و مردم ما نیز شیفته چنین مرامی هستند.

تولیت مسجد جمکران یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند تا امام حسین و پیام آن را از ملت‌های آزادیخواه دنیا بگیرد اما همین پیام می‌تواند خود استکبار را به نقطه ذلت و خواری بکشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که همراه با مداحی و ذکر مصیبت بود، عزاداران تشت‌گذاری را در امامزاده سید صدرالدین اردبیل و سایر امامزاده‌های اردبیل برگزار کردند.