تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3710914
شناسه : 3710914
تاریخ :
توانمندسازی مددجویان در اولویت کمیته امداد استان بوشهر است اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: توانمندسازی مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان بوشهر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن صبح چهارشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: بیشترین مشکل مددجویان کمیته امداد عدم واقف بودن به حقوق شهروندی خود است.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم فرهنگ مطالعه و مطالبه‌گری را بین این خانواده‌ها ترویج دهیم قطعاً خیلی زودتر می‌توانیم به توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی به عنوان هدف نهایی کمیته امداد، دست پیدا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر ادامه داد: لازمه این کار این است که کارکنان ما افرادی باتجربه و دارای بینش و اطلاعات کافی در ابعاد مختلف باشند و همچنین بتوانیم زمینه مشورتی قوی برای مددجویان ایجاد کنیم که بهترین مکان برای این کار، کتابخانه‌ها هستند.

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» و همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک منعقد و امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی از فضاهای فرهنگی و امکانات موجود در راستای تعهدات طرفین برای استفاده گروه‌های هدف و نیز مشارکت در اجرای طرح‌های حمایتی امداد و ارائه خدمات ویژه به خانواده‌های تحت پوشش در کتابخانه های منتخب، پیگیری خواهد شد.