تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3710396
شناسه : 3710396
تاریخ :
ارتقای آمادگی پدافند زیستی در استان بوشهر اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ارتقای آمادگی پدافند زیستی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین موسوی عصر سه‌شنبه در نشست کارگروه زیستی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع تهدیدات متصور ناشی از عوامل زیستی و همچنین با توجه به شیوع اپیدمی‌ها و پاندمی های گذشته، نشان می‌دهد بایستی همه دستگاه‌ها با مشارکت همدیگر به‌منظور افزایش توان دفاع زیستی در استان و مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد جهت مقابله با این‌گونه تهدیدات اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری جلسه با تأکید بر تقویت و ارتقای آمادگی پدافند زیستی با توجه به احتمال وقوع تهدیدات متصور ناشی از عوامل زیستی و تمرکز ویژه بر بیماری‌های منتقل از راه مهاجمان زیستی (پشه آئدس) بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با مدیریت یکپارچه و منسجم و فرماندهی واحد، می‌توانیم انسجام و توان مقابله زیستی را در استان بالا ببریم.

موسوی ضمن گزارش وضعیت کنترل هجوم پشه آئدس در استان اختصاصاً توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعضا ی کارگروه تخصصی زیستی استان گفت: از حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای تخصصی این کارگروه به جهت هم‌دلی و همکاری خوب بین سازمانی، از اعضای دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث دانشگاه نیز به جهت برنامه‌ریزی این نشست تقدیر و تشکر می‌کنم.

کاهش و حذف بیماری‌های منتقله

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کاهش و حذف بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

محسن صحرانورد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تمام توان و با مشارکت کلیه دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای کاهش و حذف بیماری‌های منتقله از راه پشه آئدس انجام داده است.

کارگروه تخصصی زیستی استان بوشهر به‌منظور پیاده‌سازی راهبردی عملیاتی پدافند زیستی در راستای رصد و پایش، نظام دیده‌بانی زیستی CDC در سطح استان توسط اعضا، برگزار شد.