تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3710385
شناسه : 3710385
تاریخ :
اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی بوشهر ۳۰ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در سال جاری، اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ۳۰ درصد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی پور داوود عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در استان بوشهر در دست اجرا است که بخشی از این پروژه‌ها امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اضافه کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به طرح جاده وفاق بین دیر و کنگان، باند دوم محور ساحلی بوشهر گناوه، محور دیلم به بهبهان، محور خورموج به لاور شرقی، شهرک زیست فناوری دلوار، توسعه اورژانس شهید گنجی برازجان، ساخت و تکمیل مدارس اشاره کرد.

افزایش ۶۲ درصدی اعتبارات تملک دارایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: در سال جاری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در بوشهر، ۶۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است که نسبت به اعتبارات سال قبل ۶۲ درصد افزایش یافته است.

وی مجموع اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی ۲۳ دستگاه اجرایی استان بوشهر را ۱۱ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبارات نسبت به رقم ابلاغی ابتدای سال قبل در حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

پورداوود افزود: این اعتبارات به ترتیب با اولویت طرح‌های نیمه تمامی که امسال به بهره برداری می رسند و همچنین پرداخت خواسته‌های پیمانکاران، بین طرح‌های عمرانی استان توزیع خواهد شد.

وی گفت: این غیر از اعتباراتی است که به طرح‌های ملی استان که در پیوست‌های قانون بودجه لحاظ شده در نظر گرفته شده است.

تخصیص ۶۷ درصد اعتبارات استانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: کل اعتبارات استانی ابلاغ شده از محل همه ردیف‌های اعتباراتی در سال ۱۴۰۲ به استان ۴۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان، ۲۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد، تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: این میزان تخصیص اعتبار بین هزار و ۴۰۰ طرح عمرانی توزیع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر یادآور شد: همچنین کل اعتبارات ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲، ۴۰ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.