تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3710276
شناسه : 3710276
تاریخ :
۴۰ کیلومتر بزرگراه تا آخر شهریور در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا آخر شهریور ماه ۴۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان اردبیل افزوده می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: در سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۷۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: برای اولین بار تسهیلات بانکی برای تکمیل بزرگراه‌های استان اختصاص یافت که ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیل – سرچم و ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور پارس‌آباد سربند اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استاندار اردبیل برای اخذ ماده ۵۶ تلاش جدی را انجام دادند تا ما شاهد تخصیص این منابع برای توسعه بزرگراه‌های استان باشیم.

حیدری به موضوع تهاتر نفتی نیز اشاره کرد و افزود: در این ارتباط برای اولین بار ۴۰۰ میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته تا صرف توسعه و تکمیل بزرگراه‌ها شود که در نوع خود اقدام بی‌نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۷۷ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان اردبیل فعال است و تلاش ما بر این امر استوار شده تا ۶۷ کیلومتر راه اصلی را در استان تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: تونل دوم حیران مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تنها ۱۲۰ متر از لاینینگ اجرای پوشش بتنی داخل تونل باقی مانده تا بتوانیم در ایام پرترافیک از این تونل عبور دهیم.

حیدری بیان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان منابع تاکنون برای این پروژه هزینه شده و به همین میزان اعتبار نیاز هست تا این پروژه را تکمیل کرده و در اختیار هموطنان قرار دهیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: میزان بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هست که به رغم این مطالبات، پیمانکاران و مشاوران تلاش مؤثری را انجام می‌دهند تا پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.