تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3709457
شناسه : 3709457
تاریخ :
کارشناس افغان: آغاز مذاکرات جامعه جهانی و طالبان خبرخوبی است اقتصاد ایران: کارشناس و خبرنگار افغانستانی با اشاره به نشست سوم دوحه اظهار داشت آغاز مذاکرات جامعه جهانی و حکومت طالبان خبر خوبی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سمیع یوسفزی» کارشناس و خبرنگار مطرح افغانستانی با اشاره به مذاکرات دوحه و حواشی آن در شبکه ایکس اظهار داشت آغاز مذاکرات جامعه جهانی با حکومت طالبان خبر خوبی است.

وی با اشاره به حواشی نشست سوم دوحه نیز تصریح کرد «در مخمسه عجیبی قرار داریم».

یوسفزی ادامه داد «غیبت طالبان در کنفرانس اول و دوم دوحه ضعیف‌ترین بخش کنفرانس بود، این بار که پس از تلاش‌های بسیار دیپلماتیک، طالبان در این کنفرانس شرکت کرده است اما برخی قهر کرده‌اند که چرا آنها شرکت کرده‌اند؟ چرا به جای «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان، «ذبیح الله مجاهد» آمده است؟».

خبرنگار افغان تصریح کرد: به هر حال بهترین خبر این است که روند مذاکرات با حکومت طالبان آغاز شده، جامعه جهانی آماده کمک است و این کشور فراموش نشده است.

«ذبیح الله مجاهد» رئیس هیئت طالبان در دوحه روز گذشته طی سخنانی در نشست سوم دوحه تاکید کرد افغانستان طرفدار تعامل مثبت است بنابراین دولت‌ها و دیپلمات‌ها به جای تقابل به دنبال تعامل و تفاهم باشند.

نشست سوم دوحه از یکشنبه 10 تیرماه برای دو روز با حضور 25 کشور و 5 سازمان بین‌المللی پشت درهای بسته آغاز شده است.


انتهای پیام/.