تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3709377
شناسه : 3709377
تاریخ :
افزایش ۷ درصدی جابجایی کالا در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سه ماهه امسال رشد هفت درصدی را در جابجایی کالا در استان اردبیل شاهد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی عصر دوشنبه در نشست با فعالان حوزه حمل و نقل بار در اردبیل، اظهار کرد: در سه ماهه سال‌جاری بیش از یک میلیون تن بار توسط شرکت‌های حمل و نقل بار در استان جابجا شده که این میزان رشد هفت درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این رقم جابجایی کالا در حدود ۹۷۵ هزار تن بوده که با تلاش فعالان صنعت حمل و نقل بار انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در شهرستان‌های شمالی استان رشد ۴۵ درصدی صدور بارنامه را شاهد هستیم و در کنار آن ترانزیت کالا از گمرک بیله‌سوار نیز افزایش مطلوب و مناسبی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

وثوقی ظرفیت حمل و نقل بار را در استان با فعالیت شرکت‌های فعال در این حوزه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حوزه تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار نیز رشد ۵۴ درصدی در سه ماهه امسال ثبت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سه ماهه فصل بهار بالغ بر ۲۸ هزار و ۸۰۰ مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش یافته است.

وثوقی اضافه کرد: از این تعداد ۴۲۸ نفر ایرانی و ۲۸ هزار و ۴۵۰ نفر مسافران خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به افزایش ۵۷ درصدی خروجی مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۴ هزار و ۲۲۰ مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شدند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۹ هزار نفر مسافر بوده است.