تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3709209
شناسه : 3709209
تاریخ :
بالا بودن آمار حریق ضایعات در یزد اقتصاد ایران: یزد- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به وقوع بیش از هزار مورد حریق ضایعات در سال گذشته و ۲۸۳ مورد در سال جاری، درباره بالا بودن حریق ضایعات در شهر یزد هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سعید پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۸۲۵ مورد حریق اتفاق افتاده که ۲۷۶ مورد آن در فروردین، ۳۵۲ مورد در اردیبهشت و ۱۹۷ مورد در خرداد روی داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هزار مورد حریق ناشی از سوزاندن ضایعات در داخل یا خارج ساختمان ثبت شده و بالاترین تعداد عملیات حریق را به خود اختصاص داده است، نسبت به بالا بودن حریق ضایعات هم از لحاظ مشکلات ایمنی و هم زیست محیطی ابراز نگرانی کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اظهار کرد: سایر عملیات حریق ۳ ماهه نخست امسال به ترتیب مربوط به حریق خودرو و وسایل نقلیه با ۱۳۵ مورد، حریق ساختمان با ۹۱ مورد، حریق فضای سبز، مزرعه و درخت با ۹۱ مورد و حریق پیک‌نیک با ۲۷ مورد بوده است.

پاک سرشت تاکید کرد: حریق ضایعات آلودگی هوا و مزاحمت برای مجاورین، نازیبایی شهر و خطر سرایت آتش به خودرو، ساختمان یا فضای سبز مجاور آن را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: همچنین آتش نشانان باید برای اطفا و کنترل حریق ضایعات حتماً از ماده اطفایی آب استفاده کنند، در حالی که همه باید تلاش کنیم تا از هدر رفت آب خصوصاً در این شهر کویری جلوگیری شود.