تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3709001
شناسه : 3709001
تاریخ :
لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی درباره پشه آئدس در فرودگاه‌ها و بنادر اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس مرکز بهداشت کیش گفت: فرودگاه‌ها و بنادر به دلیل حجم بالای تردد مسافران و کالا، از جمله نقاطی هستند که در معرض خطر شیوع بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس قرار دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسداله احمدی در جمع پرسنل بندرگاه کیش به اهمیت بهسازی محیط و کنترل رشد و تکثیر پشه آئدس پرداخت و اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می‌کند که برای جلوگیری از بیماری‌ها و اپیدمی‌ها اقدام کنیم. این امر به ویژه در مورد بیماری‌های مرتبط با پشه آئدس مانند تب دانگ که می‌تواند آسیب‌های جانی و مالی قابل توجهی به جوامع وارد کند، صدق می‌کند.

وی افزود: تب دانگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود. این بیماری می‌تواند علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی و درد مفصلی ایجاد کند. در موارد شدید، می‌تواند منجر به خونریزی داخلی و مرگ شود.

رئیس مرکز بهداشت کیش با بیان اینکه پشه آئدس در آب‌های راکد شیرین، مانند حوض‌ها، سطل ها و لاستیک‌های دور انداخته شده و.. رشد می‌کند، افزود: برای جلوگیری از رشد این پشه، مهم است که این ظروف را خالی کرده و از جمع شدن آب در آنها جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از حشره کش‌ها یا توری‌های پشه برای محافظت خود در برابر نیش پشه استفاده کنید.

احمدی گفت: با افزایش آگاهی خود و انجام اقدامات پیشگیرانه ساده، می‌توانیم به ایجاد جوامعی سالم‌تر و ایمن تر کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری، به پزشک مراجعه کنید. در ادامه حامد وطنخواه، مدیرعامل بندرگاه کیش، ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت، خصوصاً در دوران مبارزه با کرونا و تلاش در راستای آموزش و اطلاع رسانی آئدس، از همکاران خود خواست تا با سرلوحه قرار دادن این آموزش‌ها، در پاکیزگی محیط بندرگاه کوشا باشند؛ زیرا این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس و پیشگیری از اپیدمی خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: فرودگاه‌ها و بنادر به دلیل حجم بالای تردد مسافران و کالا، از جمله نقاطی هستند که در معرض خطر شیوع بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس قرار دارند. به همین دلیل، آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران و کارکنان این اماکن در مورد این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آنها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ضمن یادآوری آسیب‌های مختلف ایام کرونا تاکید کرد: همکاری و تعهد همه افراد در این امر ضروری است. با افزایش آگاهی و اقدامات پیشگیرانه ساده، می‌توانیم محیطی سالم‌تر و امن تر برای خود و نسل‌های آینده داشته باشیم.