تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3708528
شناسه : 3708528
تاریخ :
نزدیک به ۴ هکتار از مراتع استان قزوین دچار آتش سوزی شد  اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از آتش سوزی مراتع استان به وسعت ۳.۸ هکتار در سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن قاسم زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی با بیان اینکه نزدیک به ۴ هکتار از مراتع استان قزوین دچار آتش سوزی شد، اظهار کرد: آتش سوزی مراتع در سال جاری متعلق به اراضی کوهین و بخش مرکزی شهرستان قزوین بود.

وی با بیان اینکه باید از گسترش آتش سوزی در مراتع جلوگیری شود، اضافه کرد: هنگام آتش سوزی تمام وحوش از منطقه خارج شده و امنیت اجتماعی به هم می‌ریزد، بنابراین اولویت باید بر پیشگیری از گسترش آتش باشد.

قاسم زاده در خصوص اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع تشریح کرد: خرید ۵۰ ست کامل خاموش کردن آتش، تشکیل ۱۷ تیم تخصصی و واکنش سریع، خرید دوربین با قدرت ۶۰ برابر بزرگنمایی، تالیف کتاب‌های ترویجی برای کودکان، ارسال پیامک، تحویل آتشکوب به روستاییان و تجهیز خودرو و امکانات فیزیکی از اقدامات اداره کل در حوزه کنترل آتش سوزی است.

این مسوول به سوختن بخش عظیمی از جنگل‌های لات در شمال استان قزوین اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از این اتفاقات ناگوار لازم است که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و اجازه ندهند خسارات گسترش یابد.

قاسم زاده آتش سوزی در جنگل‌ها را مهم‌تر از مرتع عنوان کرد و گفت: مراتع پس از سوختن در سال‌های آینده با بارندگی خود را بازسازی می‌کند، اما سوختن جنگل جبران ندارد، به ویژه درختان اورس که حاوی مواد رزین بوده و هنگام آتش سوزی شعله‌ور شده و عملیات خاموش کردن را دشوار می‌سازد.