تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3707947
شناسه : 3707947
تاریخ :
مراتب ثبت یک اثر طبیعی به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شد اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت: مراتب ثبت یک اثر طبیعی در فهرست میراث طبیعی ملی ایران از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی مستوفیان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مراتب ثبت یک اثر طبیعی در فهرست میراث طبیعی ملی ایران از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: غار گسگ قنبرباغی شهرستان بام و صفی‌آباد اثر یاد شده است که در نامه معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان کرد: در این نامه مراتب ثبت غار گسگ قنبرباغی به شماره ۱۲۳۴ در شهرستان بام و صفی‌آباد در فهرست میراث طبعی ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

مستوفیان تصریح کرد: برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر تاریخی صرفاً با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.